
Från konsument till producent: Skapande motivation i matematik och teknik
Hur kan vi motivera elever i STEM-ämnen genom att väcka deras inre drivkraft? Anders Enström visar hur digitala verktyg kan
Hur kan vi motivera elever i STEM-ämnen genom att väcka deras inre drivkraft? Anders Enström visar hur digitala verktyg kan
Elevcentrerad, forskningsbaserad och digital undervisning skapar möjligheter att möta varje elev där de är och leda dem vidare i sitt
Hur kan vi rusta elever och lärare för ett teknikdrivet samhälle där kunskapskraven ständigt förändras? Per Falk delar konkreta exempel
Ungefär 200 000 barn och ungdomar i Sverige lever med en allvarlig sjukdom eller diagnos. Det som alla har gemensamt
Hur kan du som lärare ha nytta av AI i ditt arbete? Föreläsningen bjuder på konkreta exempel och praktiska tips
Sverige har för första gången deltagit i den internationella studien ICILS som mäter elevers digitala kompetens hos elever i årskurs
Hur väljer man lärverktyg som är ändamålsenliga, håller hög kvalitet och är anpassade för elevers olika förutsättningar och behov? Skolverket
Hur digital är skolan egentligen? Resultaten från ICILS och andra undersökningar visar både framsteg och utmaningar. Samtidigt påverkar socioekonomiska faktorer
Teknikämnet är på många sätt i hetluften just nu, bland annat för att det ingår i samtalet om STEM i
AI är skolans viktigaste fråga. Den är det för att den sätter fingret på skolans alla andra frågor: Vad lär
Fredrik Heintz, professor och ledande AI expert och medlem i AI kommissionen, ger en översikt av AI-kommissionens slutrapport om hur
Hur kan vi använda fakta och data för att stärka skolan i en tid av digitalisering och snabb teknologisk utveckling?
I år firar kvalitetsutmärkelsen Guldtrappan 10-årsjubileum – och det uppmärksammas med en högtidlig prisceremoni på Sett 2025! Den 9 april
Don’t miss out on SETT Stockholm, click below to register and secure your spot today!