Praktisk information för besökare
Nedan har vi sammanställt de vanligaste frågorna inför Sett samt tagit fram en checklista som ska hjälpa dig inför ditt besök.
Hittar du inte svaret nedan? Maila oss på sett@easyfairs.com
- Registreringen för Sett 2025 öppnar under oktober.
- Öppettider:
8 april 09.00-17.00, mingel till 19.00
9 april 09.00-17.00
10 april 08.45-15.30 - Adress: Kistamässan, Arne Beurlings Torg 5, 164 40 Kistamäsan
- Garderob finns på mässan.
- Det är begränsat med parkering vid Kistamässan. Vi råder dig att åka kommunalt. Pendeltågsstaion: Helenelund. Tunnelbanestation: Kista.
- Har du ombokningsbar biljett kan du byta namn till en kollega genom att kontakta oss på sett@easyfairs.com.
- Matställen finns både i Kistamässans lokaler men också i närområdet.
- Konferensprogrammet för 2025 publiceras under hösten.
- Dessa aktiviteter arrangerades av utställare på mässgolvet 2024.
- Du behöver inte boka plats till föreläsningarna utan det är “först till kvarn” som gäller. Din konferensbiljett gäller för föreläsningar inom det spår du bokat biljett till.
- Din Smart Badge (namnbrickan) du får i entrén på plats blir ditt digitala visitkort – Mer info här!
- Hur såg mässan ut 2024? Hallplanen 2024 hittar du här.
Registrering inför mässan
Registreringen för Sett 2025 öppnar under oktober.
När du har registrerat dig får du en bekräftelse skickad till angiven e-mail inom 24h. Ta med dig denna bekräftelse, gärna digitalt, och visa upp i entrén. När detta är gjort får du en namnskylt av entrévärden som kallas Smart Badge och fungerar som ett digitalt visitkort. Se mer information om detta under “Din Smart Badge – ditt digitala visitkort”.
Har det gått mer än 24h sedan din bokning och du fortfarande inte fått din bekräftelse? Kontakta oss på sett@easyfairs.com.
När du registrerade dig till Sett fick du ett bekräftelsemail med en streckkod. Vänligen ha denna bekräftelse tillgänglig när du anländer till Kistamässan.
Väl på plats får du din Smart Badge utskriven. Denna namnskylt fungerar som ditt digitala visitkort under hela din vistelse. Den visar ditt namn, företag och den befattning/jobbtitel som du angav när du registrerade dig.
Alla utställare kommer att ha en liten läsare i sin monter markerad ”Touch & Collect”. Är du intresserad av att komma i kontakt med företaget efter mässan eller bara samla på dig information om företaget? Håll då din badge mot läsaren så har du och utställaren utbytt kontaktuppgifter. Efter mässan får du ett mail med sammanställning av ditt besök. Enkelt och digitalt!
Om du har skrivit in felaktiga fakturauppgifter kan du maila ditt bokningnummer eller fakturanummer och de korrekta uppgifterna till sett@easyfairs.com så ändrar vi detta åt dig.
Du kan överlåta din biljett till en kollega om du bokat en ombokningsbar biljett. Kontakta oss på sett@easyfairs.com så byter vi namn och kontaktuppgifter på biljetten.
På Sett har vi en åldersgräns på 18 år. Barn burna i sele är dock undantagna.
Generell information
Huvudingång:
Kistamässan
Arne Beurlings Torg 5
164 40 Kista
Öppettider:
8 april 09.00-17.00, mingel till 19.00
9 april 09.00-17.00
10 april 08.45-15.30
voco Stockholm-Kista
Välkommen till voco Stockholm-Kista – ett premiumhotell med hög service och standard för att maximera din upplevelse hos oss.
På voco Stockholm Kista vet vi att en fantastisk vistelse börjar med genomtänkta detaljer och service. Oavsett om du är här för att besöka en mässa, konferens eller är på affärsresa, gör våra 201 inbjudande hotellrum, konferens, restaurang & bar, gym men även ett SPA (med pool & bastu) och vår vänliga atmosfär det lätt att känna sig hemma. Vi har allt du behöver för en smidig vistelse.
För konferenser eller gruppförfrågningar kontakta Sales Manager Nordics Anders Dahlin på sales.nordics@stockholmkistahotel.com
Boka här för 10% rabatt på din bokning.
Scandic Victoria Tower
Scandic Victoria Tower ligger vägg i vägg med Kistamässan. Läs mer på Scandic Victoria Towers hemsida.
Bokning av rum sker via Scandic Victoria Towers hemsida www.scandichotels.se/victoriatower
Andra boendealternativ hittar du här.
Serviceytor
På övre entréplan hittar du servicecenter, monterservice, restaurang, garderob, toaletter, lounge, och mässhallen.
Särskilt parkeringstillstånd
För personer med särskilt parkeringstillstånd finns det två stycken parkeringsplatser i anslutning till huvudingången.
För dig som rullar
Kommer du med exempelvis rollator eller rullstol?
För att komma in till byggnaden finns det två snurrdörrar och till höger finns en entrédörr med telefonnummer att ringa för ingång.
Vid huvudentrén finns hiss och rulltrappa upp till servicecenter och till mässhallen.
På övre entréplan finns trapphiss ner till E-plan.
RWC finns på övre entréplan (205×90 cm), samt på E-plan (205×90 cm).
Bra att veta om du har nedsatt syn
Ledsagarhundar är givetvis välkomna.
Trapporna ner till Servicecenter och ner till E-plan är markerade med kontrastfärg på översta och nedersta steget.
Bra att veta om du har nedsatt hörsel
Hörslinga finns på första raden vid alla scener.
Vi har tyvärr inga egna tolkar på plats under mässor men givetvis är du välkommen att ta med tolk. Hör av dig till pernilla.hornfeldt@easyfairs.com vid frågor kring detta.
Bra att veta om du har allergier
Ledarhundar är välkomna på Kistamässan men inga andra djur.
Tvålen på våra allmäna toaletter är extra mild parfymerad som passar känslig hud.
Levande växter finns på restaurangen och kan även finnas i mässhallen under mässor.
Ja! Garderoberna finns vid entrén intill mässhallen. Här kan du hänga av dig jacka eller andra tillhörigheter.
Ta reda på hur du kan göra ditt besök hos oss så hållbart som möjligt. Läs våra rekommendationer här.
På mässan finns tillgång till en restauranger/caféer. Även i mässans närområde finns ett flertal restauranger och caféer som erbjuder allt från sushi till sallader och dagens lunch.
vi har en fotograf på plats under alla tre dagar. Om du inte vill synas i bild säger du till i Service center på plats.
På grund av ytan på mässan kan barnvagn tyvärr inte tas med in i mässhallen.
Barn burna i sele är dock undantagna.
Tyvärr får husdjur inte följa med in på mässan. (Gäller ej ledarhund).
Alternativ 1
Pendeltåg (Inga byten): Sök på stationen Arlanda C. på sl.se Du går av i Helenelund. Därifrån tar du höger när du kommit ut ur stationen och följer gångvägen till Kistamässan ca 7 min. Du kommer se ett högt torn från stationen som är Scandic Victoria Tower och ligger i samma byggnad som Kistamässan. Restiden med tåget från Arlanda är 23 minuter.
Alternativ 2
Taxi: 3 mil och tar ca: 33 min. Taxi Stockholm
Tel. 15 00 00
För dig som bor i Kista, Sollentuna, Solna, Ursvik eller andra närliggande områden finns många bra cykelvägar till Kistamässan. Tvärs över gatan från huvudentrén finns cykelställ.
Se hur du kan cykla här.
Buss:
Flera busslinjer trafikerar Kistamässan. Planera din resa genom SL här.
Tunnelbana:
Ta tunnelbanans blå linje 11 från T-centralen mot Akalla. Kliv av vid Kista – restid 17 minuter. Från Kista Centrums T-banestation är det sedan 12 minuters promenad till Kistamässan. Följ skyltning till Kistamässan. Tunnelbanan går ca 6 gånger i timmen.
Pendeltåg:
Ta pendeltåget från Stockholms central mot Uppsala, Upplands Väsby eller Märsta. Kliv av vid Helenelunds station – restid 15 minuter. Från Helenelunds station är det sedan 8 minuters promenad till Kistamässan. Följ skyltning mot Kistamässan. Pendeltågen går 4-6 gånger i timmen.
E4 Norrgående:
Ta avfarten KISTA S från E4 för att köra in på Kymlingelänken/väg 279. Håll till höger och följ skyltar mot Kistamässan. Sväng vänster vid trafikljusen skyltat mot Kistamässan. Kör rakt fram i cirkulationsplatsen mot Torshamnsgatan och skyltar mot Kistamässan. Kör rakt fram på Torshamnsgatan vid trafikljusen. Sväng höger in på Strömögatan och följ skyltar mot Kistamässan.
E4 Södergående:
Ta av från E4 vid avfart KISTA S. Sväng höger vid andra avfarten och följ skyltar mot Kistamässan. Kör höger i cirkulationsplatsen mot Torshamnsgatan och skyltar mot Kistamässan. Kör rakt fram på Torshamnsgatan vid trafikljusen. Sväng höger in på Strömögatan och följ skyltar mot Kistamässan.
Parkering:
Stockholms Stad sköter parkeringen och är en betalparkering. Det finns begränsat med parkeringsplatser i närområdet och därför råder vi dig att åka kollektivt eller cykla om möjligt.
De nya priserna är;
- 50 kr per påbörjad tim
- 150 kr för 12 timmar
- 200 kr för 24 tim
Vi reserverar oss för ev. prisändringar då det inte är vår (arrangörens) parkering.
Extra parkeringsplatser finns placerade längre ner på Torshamnsgatan, mot Ursviksskogen på höger sida efter Tele 2.
Passa på att hålla ett möte, en kickoff eller liknande i samband med Sett. Vi erbjuder flera olika alternativ på konferensrum, sittningar och storlekar. Kontakta sett@easyfairs.com om du är intresserad!
Vi har en policy för våra sociala medier, du hittar den här.
Program
Konferens består av tre heldagar. Du välkomnas till Sett för att kompetensutvecklas och hämta inspiration från andra i skolans värld.
På plats får du välja bland flera parallella föreläsningar utefter vad du vill gå på – således ingen förbokning till föreläsningarna.
Mer information om konferensen hittar du här. Konkret konferensprogram och tider kommer närmre mässan och du hittar allt här på vår hemsida.
Sett stage är en scen som är tillgänglig för alla besökare. Här kan du lyssna på kortare föreläsningar från partners och utställare. Ingen föranmälan behövs.
Hörslinga finns på första raden vid alla scener.
I övre entrén kommer du att hitta en stor skylt med program, hallskiss och utställarlista.
Det kommer även att finnas möjlighet att scanna en QR-kod på plats för att få hela mässan i mobilen.
Mässgolvet
Mässgolvet är fullt av utställare. Du kan se vilka du kan träffa på plats i vår utställarlista.
Hallskiss och monterförteckning kommer att finnas på en stor skylt i övre entrén, och det finns även möjlighet att skanna en QR-kod för att ha hela mässan i mobilen.
I varje utställares monter kommer du att hitta en skylt med en läsare (Smart Badge-läsare). Är du intresserad av att komma i kontakt med företaget efter mässan eller bara samla på dig information om företaget håller du din Smart Badge (namnskylt) mot läsaren. Du och utställaren har då utbytt kontaktuppgifter. Efter mässan får du ett mail med en sammanställning av dina besökta montrar. Enkelt och digitalt!
Om du och en utställare har ett bra samtal och ni vill byta mer detaljerad information med varandra kan utställaren scanna QR-koden på din Smart Badge. Detta görs via utställarens telefon och utställaren i fråga kan då göra noteringar som underlättar inför framtida kontakt.
Vi lanserar snart en app!
- Maximera ditt besök på Sett med Easyfairs Nordic
Vi är glada att snart kunna presentera vår nya event app Easyfairs Nordic som kommer förbättra din upplevelse på mässan!
Appen är mer än bara ett schemaläggningsverktyg, den blir som din personliga assistent. Den är också designad för att göra din mässupplevelse smidig och givande både före, under och efter mässan.
Fördelar med Easyfairs Nordic
- Effektivt nätverkande: Identifiera yrkeskollegor och experter som kan vara av ditt intresse och boka enkelt in ett möte.
- Personlig upplevelse: Få rekommendationer anpassade efter dina intressen och behov.
- Håll dig organiserad: Ha koll på ditt schema, möten och seminarier som du är intresserad av. Ha allt på samma ställe för att inte missa något.
- Alltid uppdaterad: Få mässuppdateringar och aviseringar i realtid.
Få personliga rekommendationer
Baserat på dina intressen och preferenser föreslår appen de mest relevanta och intressanta personerna för dig.
Upptäck seminarier och skapa ditt skräddarsydda program
Med Easyfairs Nordic, kommer du aldrig missa ett viktigt seminarum igen. Upptäck även teman, talare och programmet som visas upp på plats. Du kan också skapa ditt personliga schema genom att lägga till de konferenser och workshops som intresserar dig.
Sett - ett smart event
Vi vill göra mässupplevelsen så smidig som möjligt för våra besökare. Därför är din namnbricka inte enbart en namnbricka – den är också ditt digitala visitkort.
Varje utställare har en Smart Badge-läsare. När du håller upp namnbrickan mot läsaren byter du och utställaren uppgifter. I slutet av dagen får du ett mejl med en sammanställning över alla utställare du har “blippat”. Utställaren i sin tur får dina kontaktuppgifter och kan då enkelt skicka fortsatt information.
Ibland klickar man lite extra med en utställare och ni kan vilja byta mer detaljerad information med varandra. Utställaren kan då skanna din namnbricka med sin telefon och göra noteringar som underlättar inför framtida kontakt.