Checklista inför ditt besök på SETT

Vi har tagit fram en checklista som ska hjälpa dig att förbereda dig inför ditt besök på SETT. Har du koll på checklistan så är du redo. Har du en fråga utöver nedan? Maila oss på sett@easyfairs.com

  • Registrera dig till mässan här!
  • Har du koll på din bekräftelse? Om inte: maila sett@easyfairs.com
  • Öppettider: Tisdag 16 april: 09.00-17.00, mingel till 19:00
                            Onsdag 17 april: 09.00-17.00
                            Torsdag 18 april: 08.45-15.30
  • Adress: Kistamässan, Arne Beurlings Torg 5, 164 40 Kistamäsan
  • Garderob finns på mässan.
  • Det är begränsat med parkering vid Kistamässan. Vi råder dig att åka kommunalt. Pendeltågsstaion: Helenelund. Tunnelbanestation: Kista.
  • Har du ombokningsbar biljett kan du byta namn till en kollega. 
  • Matställen finns både i Kistamässans lokaler men också i närområdet.
  • Konferensprogrammet hittar du på vår hemsida inom kort. (Kräver konferensbiljett i form av SETTivalpass, Nordic Track eller Ledarspåret)
  • Programmet för SETTstage – vår öppna scen – hittar du inom kort på vår hemsida. Detta innehåll kan du ta del av som mässbesökare och konferensdeltagare.
  • Utöver konferensen erbjuder våra utställare och partners på massa aktiviteter – programmet hittar du inom kort på vår hemsida.
  • Du behöver inte boka plats till föreläsningarna utan det är “först till kvarn” som gäller. Din konferensbiljett gäller för föreläsningar inom det spår du bokat biljett till.
  • Din Smart Badge (namnbrickan) du får i entrén på plats blir ditt digitala visitkort – Mer info här!
  • Stjärnmarkera dina favoriter i programmet och klicka på “Visa mina favoriter” i menyn till vänster så ser du dina val.
  • Hitta på mässan? Hallplanen hittar du inom kort på vår hemsida.

Praktisk information för besökare

Nedan har vi också sammanställt de vanligaste frågorna inför SETT.
Hittar du inte svaret nedan?
Maila oss på sett@easyfairs.com

GENERELL INFO

Din badge är ditt digitala visitkort och utställaren kan skanna den för att få dina kontaktuppgifter.

Alternativ 1
Pendeltåg (Inga byten): Sök på stationen Arlanda C. på sl.se Du går av i Helenelund. Därifrån tar du höger när du kommit ut ur stationen och följer gångvägen till Kistamässan ca 7 min. Du kommer se ett högt torn från stationen som är Scandic Victoria Tower och ligger i samma byggnad som Kistamässan. Restiden med tåget från Arlanda är 23 minuter. 

Alternativ 2
Taxi: 3 mil och tar ca: 33 min. Taxi Stockholm
Tel. 15 00 00

Serviceytor
På övre entréplan hittar du servicecenter, monterservice, restaurang, garderob, toaletter, lounge, och mässhallen.

Särskilt parkeringstillstånd
För personer med särskilt parkeringstillstånd finns det två stycken parkeringsplatser i anslutning till huvudingången.

För dig som rullar
Kommer du med exempelvis rollator eller rullstol?

För att komma in till byggnaden finns det två snurrdörrar och till höger finns en entrédörr med telefonnummer att ringa för ingång.

Vid huvudentrén finns hiss och rulltrappa upp till servicecenter och till mässhallen.

På övre entréplan finns trapphiss ner till E-plan.

RWC finns på övre entréplan (205×90 cm), samt på E-plan (205×90 cm).

Bra att veta om du har nedsatt syn
Ledsagarhundar är givetvis välkomna.

Trapporna ner till Servicecenter och ner till E-plan är markerade med kontrastfärg på översta och nedersta steget.

Bra att veta om du har nedsatt hörsel
Hörslinga finns på första raden vid alla scener.

Vi har tyvärr inga egna tolkar på plats under mässor men givetvis är du välkommen att ta med tolk. Hör av dig till pernilla.hornfeldt@easyfairs.com vid frågor kring detta.

Bra att veta om du har allergier
Ledarhundar är välkomna på Kistamässan men inga andra djur.

Tvålen på våra allmäna toaletter är extra mild parfymerad som passar känslig hud.

Levande växter finns på restaurangen och kan även finnas i mässhallen under mässor.

Scandic Victoria Tower ligger vägg i vägg med Kistamässan. Läs mer på Scandic Victoria Towers hemsida. 

Bokning av rum sker via Scandic Victoria Towers hemsida www.scandichotels.se/victoriatower

Andra boendealternativ hittar du här.

Ja! Garderoberna finns vid entrén intill mässhallen. Här kan du hänga av dig jacka eller andra tillhörigheter.

På grund av ytan på mässan kan barnvagn tyvärr inte tas med in i mässhallen.

I övrigt gäller 18+ för besökare.

Tyvärr får husdjur inte följa med in på mässan. (Gäller ej ledarhund).

På mässan finns tillgång till en restauranger/caféer. Även i mässans närområde finns ett flertal restauranger och caféer som erbjuder allt från sushi till sallader och dagens lunch. 

Ja, vi har en fotograf plats på SETT under alla tre dagar. Om ni inte vill synas i bild säger ni till fotografen på plats.

För dig som bor i Kista, Sollentuna, Solna, Ursvik eller andra närliggande områden finns många bra cykelvägar till Kistamässan. Tvärs över gatan från huvudentrén finns cykelställ.

Se hur du kan cykla här.

Buss:
Flera busslinjer trafikerar Kistamässan. Planera din resa genom SL här.

Tunnelbana:
Ta tunnelbanans blå linje 11 från T-centralen mot Akalla. Kliv av vid Kista – restid 17 minuter. Från Kista Centrums T-banestation är det sedan 12 minuters promenad till Kistamässan. Följ skyltning till Kistamässan. Tunnelbanan går ca 6 gånger i timmen.

Pendeltåg:
Ta pendeltåget från Stockholms central mot Uppsala, Upplands Väsby eller Märsta. Kliv av vid Helenelunds station – restid 15 minuter. Från Helenelunds station är det sedan 10 minuters promenad till Kistamässan. Följ skyltning mot Kistamässan. Pendeltågen går 4-6 gånger i timmen.

E4 Norrgående:
Ta avfarten KISTA S från E4 för att köra in på Kymlingelänken/väg 279. Håll till höger och följ skyltar mot Kistamässan. Sväng vänster vid trafikljusen skyltat mot Kistamässan. Kör rakt fram i cirkulationsplatsen mot Torshamnsgatan och skyltar mot Kistamässan. Kör rakt fram på Torshamnsgatan vid trafikljusen. Sväng höger in på Strömögatan och följ skyltar mot Kistamässan.

E4 Södergående:
Ta av från E4 vid avfart KISTA S. Sväng höger vid andra avfarten och följ skyltar mot Kistamässan. Kör höger i cirkulationsplatsen mot Torshamnsgatan och skyltar mot Kistamässan. Kör rakt fram på Torshamnsgatan vid trafikljusen. Sväng höger in på Strömögatan och följ skyltar mot Kistamässan.

Parkering:

Stockholms Stad sköter parkeringen och är en betalparkering. Det finns begränsat med parkeringsplatser i närområdet och därför råder vi dig att åka kollektivt eller cykla om möjligt.

De nya priserna är;

  • 50 kr                              per påbörjad tim
  • 150 kr                             för 12 timmar
  • 200 kr                            för 24 tim

Vi reserverar oss för ev. prisändringar då det inte är vår (arrangörens) parkering.

Hallplanen för 16-18 april 2024 kommer publiceras här.

Passa på att hålla ett möte, en kickoff eller liknande i samband med SETT. Vi erbjuder flera olika alternativ på konferensrum, sittningar och storlekar. Kontakta sett@easyfairs.com om du är intresserad!

Vi har en policy för våra sociala medier. Här hittar du den

PROGRAM

SETTs konferens består av tre heldagar.  Du välkomnas till SETT för att kompetensutvecklas och hämta inspiration från andra i skolans värld. 

På plats får du välja bland flera parallella föreläsningar utefter vad du vill gå på – således ingen förbokning till föreläsningarna.

Mer information om konkret konferensprogram och tider kommer närmre mässan och du hittar allt här på vår hemsida.

SETT stage är en scen som är tillgänglig för alla besökare. Här kan du lyssna på kortare föreläsningar från partners och utställare. Ingen föranmälan behövs.

Hörslinga finns på första raden vid alla scener.

Vi kommer att bjuda in till mingel efter sista konferensen den 16 april. Minglet börjar kl 17.00 och du är varmt välkommen att stanna för att nätvärka till 19.00.

I övre entrén kommer du att hitta en stor skylt med program, hallskiss och utställarlista.

Det kommer även att finnas möjlighet att scanna en QR-kod på plats för att få hela mässan i mobilen. 

På hemsidan kommer det även laddas upp en utskriftsvänlig PDF närmre mässan.

BILJETTER & ANMÄLAN

Om du har skrivit in felaktiga fakturauppgifter kan du maila ditt bokningnummer eller fakturanummer och de korrekta uppgifterna till sett@easyfairs.com så ändrar vi detta åt dig.

När du har registrerat dig får du en bekräftelse skickad till angiven e-mail. Ta med dig denna bekräftelse, gärna digitalt, och visa upp i entrén. När detta är gjort får du en namnskylt av entrévärden som kallas Smart Badge och fungerar som ett digitalt visitkort. Se mer information om detta under “Din Smart Badge – ditt digitala visitkort”.

När du registrerade dig till SETT fick du ett bekräftelsemail med en streckkod. Vänligen ha denna bekräftelse tillgänglig när du anländer till Kistamässan.

Väl på plats får du din Smart Badge utskriven. Denna namnskylt fungerar som ditt digitala visitkort under hela din vistelse. Den visar ditt namn, företag och den befattning/jobbtitel som du angav när du registrerade dig.

Alla utställare kommer att ha en liten läsare i sin monter markerad ”Touch & Collect”. Är du intresserad av att komma i kontakt med företaget efter mässan eller bara samla på dig information om företaget? Håll då din badge mot läsaren så har du och utställaren utbytt kontaktuppgifter. Efter mässan får du ett mail med sammanställning av ditt besök. Enkelt och digitalt!

Se en kort video om Smart Badge här.

Om du saknar bekräftelse för SETT 2024, kontakta sett@easyfairs.com.

Det löser vi!  Maila oss på sett@easyfairs.com så skickar vi om din bokningsbekräftelse till dig. I din bokningsbekräftelse hittar du din biljett.

Har du bokat en ombokningsbar biljett kan du överlåta din biljett till en kollega genom att klicka på länken “Klicka här för att redigera personlig information” som du finner i din bekräftelse och uppdatera till önskad kollegas uppgifter. 

Ja, du kan överlåta din biljett till en kollega om du bokat en ombokningsbar biljett genom att klicka på länken “Klicka här för att redigera personlig information” som du finner i din bekräftelse och uppdatera till önskad kollegas uppgifter.

MÄSSGOLVET

I varje utställares monter kommer du att hitta en läsare som är markerad med ”Touch & Collect”. Är du intresserad av att komma i kontakt med företaget efter mässan eller bara samla på dig information om företaget så håller du då din Smart Badge (namnskylt) mot läsaren. Efter det har du och utställaren utbytt kontaktuppgifter. Efter mässan får du ett mail med sammanställning av dina besökta montrar. Enkelt och digitalt!

Se en kort film om Smart Badge här.

Mässgolvet är fullt av utställare. Du kan se vilka som är på plats i vår utställarlista. Hallskiss och monterförteckning kommer att finnas på en stor skylt i övre entrén, och det finns även möjlighet att skanna en QR-kod för att ha hela mässan i mobilen.

Om du och en utställare har ett bra samtal och ni vill byta mer detaljerad information med varandra kan utställaren scanna QR-koden på din Smart Badge. Detta görs via utställarens telefon och utställaren i fråga kan då göra noteringar som underlättar inför framtida kontakt.

Vanliga frågor just nu gällande SETT!

Easyfairs arbetar hårt med säkerhets- och sanitetsplaner för att säkerställa att våra evenemang ska vara säkra platser att mötas och göra affärer på. Vi investerar i ett brett utbud av lösningar, från ökade hygienprocedurer till teknik för att underlätta social distans och en oklanderlig sanitetsnivå. Inga åtgärder är för stora för oss när det kommer till att, på alla möjliga sätt, bevara hälsan och säkerheten för både personal, utställare och besökare.

Easyfairs har sedan tidigare uppdaterade rutiner, Covid-19-certifieringar och arbetssätt för att skapa en trygg miljö för dig som deltar på våra mässor och arrangemang. Vi står redo att välkomna er till våra kommande mässor. För mer information om våra säkerhets- och hygienrutiner, läs mer här!

16-18 april 2024

8-10 april 2025

14-16 april 2026

 

Nej, i år erbjuder vi inget digitalt material, varken under eller efter mässan.

SETT - ETT SMART EVENT

Vi vill göra mässupplevelsen så smidig som möjligt för våra besökare. Därför är din namnbricka inte enbart en namnbricka – den är också ditt digitala visitkort.

Varje utställare har en Smart Badge-läsare. När du håller upp namnbrickan mot läsaren byter du och utställaren uppgifter. I slutet av dagen får du ett mejl med en sammanställning över alla utställare du har “blippat”. Utställaren i sin tur får dina kontaktuppgifter och kan då enkelt skicka fortsatt information.

Ibland klickar man lite extra med en utställare och ni kan vilja byta mer detaljerad information med varandra. Utställaren kan då skanna din namnbricka med sin telefon och göra noteringar som underlättar inför framtida kontakt.

Scroll to Top