Praktisk information för utställare

Nedan har vi sammanställt de vanligaste frågorna inför SETT.
Hittar du inte svaret nedan?
Maila oss på sett@easyfairs.com eller klicka på knappen nedan, så hjälper vi dig!

Förberedelser

Ni har bokat er monter och det är dags att börja förbereda ert deltagande. Gå igenom nedan punkter så snart du kan. Statistik visar att de som förberett sitt mässdeltagande blir också nöjdare med resultatet.

I närheten av Kistamässan finns ett flertal hotell vi kan rekommendera.

Scandic Victoria Tower
Comfort Hotel Kista
Memory Hotel
Connect Hotel Kista
Scandic Kista
The Studio Hotel

Läs mer om de olika boendealternativen i nära anslutning till Kistamässan här.

För beställning av montercatering och dryck vänligen kontakta:

KM Restauranger
08 410 608 20
Konferens@kmgroup.se

Tänk på att all alkohol som påträffas i anläggningen som inte är beställd via Kistamässans Restauranger kommer att beslagtas. Detta eftersom alkohollagstiftningen inte tillåter egen medhavd alkohol i Kistamässans lokaler.

Svenska:
Easyfairs arbetar hårt med säkerhets- och sanitetsplaner för att säkerställa att våra evenemang ska vara säkra platser att mötas och göra affärer under de kommande månaderna och åren. Vi investerar i ett brett utbud av lösningar, från ökade hygienprocedurer till teknik för att underlätta social distans och en oklanderlig sanitetsnivå. Inga åtgärder är för stora för oss när det kommer till att, på alla sätt möjliga, bevara hälsan och säkerheten för både personal, utställare och besökare. Läs mer på Kistamässans hemsida. 

English:
Easyfairs is working hard on safety and sanitary plans and protocols in order to ensure our events are safe harbours for communities to meet and do business in the months and years to come. We are investing in a wide range of solutions from increased hygiene procedures to technology to facilitate social distancing and an impeccable level of sanitation. Easyfairs will not stop at anything to preserve the health and safety of its staff, exhibitors and visitors in every possible way.

För att uppdatera er företagsprofil, logga in på My Easyfairs.

 

För byggnation och reklambudskap etc. som överstiger 2,50 meter tillkommer en avgift. Detta gäller ej monterbelysning. Konstruktioner högre än 2,50 meter kräver förankring mot tak med säkerhetsvajer. Vänligen vänd dig till vår kontaktperson på Workman Event vid eventuell önskan om höjdbyggnation.

Tommy Ahlzén
08-410 356 60
tommy.ahlzen@workman.se

Har du planer på att skicka material till din monter redan innan du anländer. Tider för godsmottagningen kommer inom kort.

Leveransadress:
SETT / Företag / Monternummer
Kistamässan
Vågögatan 3
164 40 Kista

Gods som ankommer till mässan och transporteras in till anvisad monter mot en kostnad. Motsvarande kostnad gäller även för avgående gods som lämnas i montern. Dessa kostnader debiteras utställande företag i efterhand. Vänligen se kontakta Workman Event för mer specifikationer eller se Workman Events informationsbrev under fliken “Monterservice via Workman Event”.

Kistamässan eller Workman Event ansvarar ej för gods före, under eller efter arrangemanget.

Att få rätt besökare till mässan är ett teamwork. Både vi som arrangörer och ni som utställare ansvarar för att bjuda in besökare. Statistiken säger att om utställare marknadsför sitt mässdeltagande innan man ställer ut, får man 250% bättre utfall än utställare som inte marknadsför sig. 

Ni kan se mässan som ett köpcentrum där vi är som arrangör är köpcentrumet och ni som utställare är butikerna. För att kunder ska lockas av att besöka just er butik framför alla andras måste ni marknadsföra att ni finns på plats och sticka ut ur mängden. Väl på plats måste butiken också se attraktiv ut och ha kunnig personal på plats för att kunna skapa en god relation med kunder som faktiskt tar sig till butiken.

För att maximera ert deltagande på mässan har vi en del verktyg som hjälper er på vägen:

  • Er utställarsida på vår hemsida
  • Personliga banners

Er utställarsida på vår hemsida: 
Under “utställarlista” här på vår hemsida syns det ni fyller i inne på My Easyfairs (För att läsa mer detta se fliken My Easyfairs). Här skriver ni om ert företag, laddar upp innovativa produkter och nyheter samt jobbannonser. Statistik visar att de som har en ifylld My Easyfairs profil lyckas i snitt bättre på plats.  

Personliga banners:
Vi kommer ta fram personliga banners för er. Dessa kommer framöver finnas inne på MyEasyfairs.

Den tekniska information från Kistamässan och Workman Event innehåller råd, regler och praktisk information kring beställningar, höjdbyggnation och mässhallen. Det är viktigt att ni som utställare läser igenom denna information.

Workmans informationsbrev skickas ut under våren.

Tommy Ahlzén
08-410 356 60
tommy.ahlzen@workman.se

Vad är My Easyfairs:
Majoriteten av besökarna planerar sitt besök via vår hemsida. Det som fylls i inne på My Easyfairs är det som syns i vår utställarlista på hemsidan. 

Logga in på My Easyfairs:
När ert företags monter bokades fick personen som gjorde bokningen ett e-mail från ”My Easyfairs” med en 
länk till systemet med uppmaningen att bekräfta e-postadressen samt välja lösenord. E-postadressen är användarnamnet och det lösenord som väljs blir lösenordet. Om lösenordet glömts bort välj ”Glömt lösenord” följ instruktionerna. I vissa fall när det krånglar kan det hjälpa att byta webbläsare och testa på nytt.

Har ni fyllt i era uppgifter tidigare? Dessa uppgifter finns kvar inne på My Easyfairs, Ni behöver logga in för att det ska komma upp i den aktuella utställarlistan på hemsidan.

Lägg till fler användare:
Ni kan själva bjuda in varandra till My Easyfairs om ni önskar att fler personer inom företaget har tillgång till kontot.

Länk till My Easyfairs

Vi ger inte ut några besökarlistor. Ni får tillgång till era leads via ert EasyGo-paket. 

Vi har alltså inget att göra med de mail som går ut där möjligheten att köpa listor erbjuds. Ta bort dessa mail.

Veckorna innan mässan

Det börjar närma sig. Nedan punkter ska du som utställare att ha koll på senast veckan innan, självklart också förutsatt att du checkat av listan gällande förberedelser.

Huvudingång:
Kistamässan
Arne Beurlings Torg 5
164 40 Kista

Under mässan kommer vi hålla såväl café som restaurang öppet inom mässanläggningens väggar. För er som utställare finns en utställarmatsal i sal M5. Ni kan betala på plats eller förbeställa egna matkuponger via KM Restauranger, konferens@kmgroup.se

Utöver det finns även kiosker, butiker, caféer och restauranger nära anläggningen. Kista Galleria finns också tillgängligt cirka 10 min promenad bort.

Med några enkla knep kan ni som utställare maximera ert deltagande. Här kommer en kort checklist:

  • Uppdatera er profil i My Easyfairs.
  • Sprid er medverkan i era kanaler och bjud in era egna kunder .
  • Lägg tid och engagemang på er monter så den ser visuellt attraktiv ut för besökare. Ett tips är även att attrahera besökarna med någon form av aktivitet som exempelvis en tävling eller testa på minigolf eller bjud på något gott.
  • Ha rätt personer på plats. Välj ut era mest engagerade och kunniga personer att ha i montern.
  • Engagera er monterpersonal. Ha tillräckligt med personal och planera tid för raster samt lunch.
  • Glöm inte följa upp efter mässan och återkoppla till era leads!

Som utställare på ett Easyfairs event får ni ta de av en exklusiv onlineutbildning  tillsammans med mässakademin. Där går de igenom hur ni lyckas bäst på en mässa. Se onlineutbildningen här.

Kort och gott, förbered er väl för att bli bäst!

Kommer senare!

Avgift alla dagar 00-24.

Period 1 – 4 tim 35 kr/tim, Period 4 – 6 tim*

125 kr*
Ett dygn 150 kr*. Inga kontanter.


*Eventuella prisändringar står Stockholm Stad för och det tar inte arrangören ansvar för

Mässdagarna - Nu kör vi

Nu börjar det viktiga som vi alla förberett oss för. Det blir två fullspäckade dagar med kompetensutveckling, nätverkande och massa annat. Ert arbete i montern är viktigare än någonsin, varmt välkomna!

Utställarloungen finner ni en trappa ner på Kistamässan, i sal E9. Här kan ni som utställare koppla av med en kopp kaffe och en frukt. 

Så fort mässan stänger är det OK att packa ihop montern. Ni får alltså inte packa ihop den innan. Om någon ska hämta upp ert material senare är det viktigt att materialet packas ihop och märks tydligt. Mer information kommer senare.

Tis 26 april: 9-17
Ons 27 april: 9-16
Tor 28 april: 9-16

Utvärdering

Slutet för nu, början på något nytt. Mässan är över och nu är det viktigt med utvärdering av genomförandet. Här kommer de bästa tipsen för hur ni tar ert deltagande hela vägen in i mål.
.

Mer information om detta kommer.

Vi som arrangörer skickar ut enkäter till alla som stått i er monter där ni får möjligheten att utvärdera mässan som gått. Er åsikt är otroligt viktig för oss då vi ständigt vill utvecklas och möta era förväntningar. Stort tack på förhand för ni tar er tiden för att besvara dessa.

Under mässan har ni som företag haft möjlighet att prata med någon av våra säljare för att boka en monterplats till kommande mässor. Glöm inte bort att boka er monter och hålla koll på orderbekräftelsen som kommer till kontaktpersonens e-mail.

Hittar du inte svaret ovan?

Scroll to Top