Praktisk information för utställare

Nedan har vi sammanställt de vanligaste frågorna inför SETT.
Hittar du inte svaret nedan?
Maila oss på sett@easyfairs.com eller klicka på knappen nedan, så hjälper vi dig!

Checklista - bocka av detta innan SETT

Frågor utöver nedanstående information? Maila sett@easyfairs.com

Information in English?

Click on the English flag or see information below! Further questions? Please contact us: sett@easyfairs.com

Förberedelser

Ni har bokat er monter och det är dags att börja förbereda ert deltagande. Gå igenom nedan punkter så snart du kan. Statistik visar att de som förberett sitt mässdeltagande blir nöjdare med resultatet.

Önskar du som utställare köpa till en konferensbiljett till rabatterat pris? Då hittar du en länk för detta i den bekräftelse du fått när du registreade dig som monterpersonal i MyEasyfairs.

Scandic Victoria Tower ligger vägg i vägg med Kistamässan. Läs mer på Scandic Victoria Towers hemsida. 

Bokning av rum sker via Scandic Victoria Towers hemsida www.scandichotels.se/victoriatower

För att få 10% rabatt på din bokning, ange bokningskod: PRO10SE

Skriv in koden i rutan ”lägg till bokningskod” för att erhålla rabatten. Koden gäller under datumen 13-20 april.

OBS! Rabatten gäller på Scandics flex-priser (dvs. inte på deras icke återbetalningsbara webbpris).

 

Andra boendealternativ hittar du  här.

Önskar ni hålla kundmöten, workshops, extra produktvisingar eller annat under SETT? Då finns möjlighet att boka konferensrum på nedre våningsplan. Kontakta oss på sett@easyfairs.com för mer information!

För beställning av montercatering och dryck vänligen kontakta:

KM Restauranger
08-410 608 20
konferens@kmgroup.se

Tänk på att all alkohol som påträffas i anläggningen som inte är beställd via Kistamässans Restauranger kommer att beslagtas. Detta eftersom alkohollagstiftningen inte tillåter egen medhavd alkohol i Kistamässans lokaler.

Vi erbjuder ett otroligt brett och kreativt sätt för extra synlighet inför och under SETT. Spana in möjligheterna här.

Intresserad?
christina.olsson@easyfairs.com

Det kommer att finnas en fotograf och filmare på plats under båda dagarna. Om ni inte vill synas i bild säger ni till fotografen på plats.

Ta reda på hur ni kan göra ert mässdeltagande mer hållbart. Läs våra rekommendationer här.

Observera även att det från den 1 januari 2024 är förbjudet att använda engångsartiklar som innehåller mer än 15 procent plast. Detta är bra att ha i åtanke när ni planerar era aktiviteter för montern. Att bryta mot denna lag kan innebära vite. Läs mer här.

För byggnation och reklambudskap etc. som överstiger 2,50 meter tillkommer en avgift. Detta gäller ej monterbelysning. Konstruktioner högre än 2,50 meter kräver förankring mot tak med säkerhetsvajer. Vänligen vänd dig till vår kontaktperson på Workman Event vid eventuell önskan om höjdbyggnation.

monterservice@workman.se

Har du planer på att skicka material till din monter redan innan du anländer. Tider för godsmottagningen kommer inom kort.

Leveransadress:
SETT / Företag / Monternummer
Kistamässan
Vågögatan 3
164 40 Kista

Gods som ankommer till mässan transporteras in till anvisad monter mot en kostnad. Motsvarande kostnad gäller även för avgående gods som lämnas i montern. Dessa kostnader debiteras utställande företag i efterhand. Vänligen kontakta Workman Event för mer specifikationer eller se Workman Events informationsbrev under fliken “Monterservice via Workman Event”.

Kistamässan eller Workman Event ansvarar ej för gods före, under eller efter arrangemanget.

Att få rätt besökare till mässan är ett teamwork. Både vi som arrangörer och ni som utställare ansvarar för att bjuda in besökare. Statistiken säger att om utställare marknadsför sitt mässdeltagande innan de ställer ut, får de 250% bättre utfall än utställare som inte marknadsför sig. 

Ni kan se mässan som ett köpcentrum. Vi som arrangör är köpcentrumet och ni som utställare är butikerna. För att kunder ska lockas av att besöka just er butik framför alla andras måste ni marknadsföra att ni finns på plats och sticka ut ur mängden. Väl på plats måste butiken se attraktiv ut och ha kunnig personal för att kunna skapa en god relation med kunder som faktiskt tar sig till butiken.

För att maximera ert deltagande på mässan har vi en del verktyg som hjälper er på vägen:

  • Er utställarsida på vår hemsida
  • Personliga banners

Er utställarsida på vår hemsida: 
Under “Utställare” här på vår hemsida syns det ni fyller i inne på My Easyfairs (läs mer om detta under fliken “My Easyfairs”). Här skriver ni om ert företag, laddar upp innovativa produkter och nyheter samt jobbannonser. Statistik visar att de som har en ifylld My Easyfairs-profil lyckas i snitt bättre på plats.  

Personliga banners:
Vi kommer att ta fram personliga banners för er när ni laddat upp er logga i My Easyfairs. Ni hittar dem inne på My Easyfairs när dem är klara.

Planerar ni för ett program i montern får ni gärna meddela oss. Då publicerar vi det på webben så besökaren kan ta det med det i sin planering. Kontakta oss via sett@easyfairs.com

Många av era monterbeställningar sköter ni enklast i Workmans shop här!

Vid vidare frågor/beställningar, vänligen kontakta Workman via: monterservice@workman.se

Vad är My Easyfairs?
Majoriteten av besökarna planerar sitt besök via vår hemsida. Det som fylls i inne på My Easyfairs är det som syns i vår utställarlista på hemsidan. 

Logga in på My Easyfairs
När företagets monter bokades fick ansvarig för bokningen ett e-mail från ”My Easyfairs” med en
länk till systemet. Där uppmanades bokningsansvarig att bekräfta e-postadressen samt välja lösenord. E-postadressen är användarnamnet och det lösenord som väljs blir lösenordet. Om lösenordet glömts bort, välj ”Glömt lösenord” och följ instruktionerna. I vissa fall när det krånglar kan det hjälpa att byta webbläsare och testa på nytt.

Har ni fyllt i era uppgifter tidigare?
Dessa uppgifter finns kvar inne på My Easyfairs. Logga in på nytt för att det ska komma upp i den aktuella utställarlistan på hemsidan.

Lägg till fler användare
Ni kan själva bjuda in varandra till My Easyfairs om ni önskar att fler personer inom företaget har tillgång till kontot.

Länk till My Easyfairs

I januari hölls ett obligatoriskt utställarmöte där ni som team fick ta del av viktig information och tips inför mässan. 

Inspelning från mötet hittar du här.

Vi är ett smart event och använder smart teknik för leadsgenerering på plats. Se hur det fungerar här:
Länk till introduktionsfilmer

 

Som utställare på ett Easyfairs-event får ni ta del av en exklusiv utställarakademi med tips på  hur ni lyckas bäst på en mässa. Se onlineutbildningen här.

Er personliga banner kan ni gärna använda i era kanaler för att sprida er medverkan på SETT. Ni finner den inne på My Easyfairs.

Saknar du din? Vänligen kontakta sett@easyfairs.com

Var försiktig med förfalskade listleverantörer och liknande bedrägerier!

Easyfairs uppmärksammar dig på bedrägliga erbjudanden om listdata och andra “tjänster” som du kan få via oönskade e-postmeddelanden. Om du får en sådan kommunikation är den definitivt bedräglig och kommer inte från Easyfairs. Easyfairs säljer aldrig besökarinformation till tredje part.

Den information som dessa företag tillhandahåller är oftast antingen felaktig, ofullständig, av dålig kvalitet eller till och med falsk och/eller har samlats in eller förvärvats i strid med dataskyddsförordningen (GDPR). All användning som sådana företag gör av namnet Easyfairs eller [MÄSSNAMN] sker utan vår auktorisation och är olaglig.

Svara inte på dessa e-postmeddelanden.
På inga villkor ska du göra några betalningar till företagen bakom dem. Informera Easyfairs om du får sådana förfrågningar så att vi kan varna andra. 

Kontakta oss gärna om du känner dig osäker via sett@easyfairs.com

Veckorna innan mässan

Det börjar närma sig!
Nedan punkter ska du som utställare att ha koll på senast veckan innan, självklart också förutsatt att du checkat av listan gällande förberedelser.

Huvudingång:
Kistamässan
Arne Beurlings Torg 5
164 40 Kista

Vi har skapar banners för er att använda i era sociala mediekanaler för att sprida budskapet om att ni är utställare på SETT. Se till att tillsammans med oss berätta att vi återigen äntligen får träffas igen. Har ni laddat upp er logga hittar ni er banner på My Easyfairs. Saknar ni en banner? Vänligen kontakta sett@easyfairs.com.

Utnyttja er Smart Badge Reader och generera fler leads genom lockande erbjudanden. Koppla er reader till exklusiv information, nya produkter eller annat man inte vill missa – och viktigast av allt, gör det tydligt för besökarna vad de får ut av att scanna just er reader!

Med några enkla knep kan ni som utställare maximera ert deltagande. Här kommer en kort checklist:

  • Uppdatera er profil i My Easyfairs.
  • Sprid er medverkan i era kanaler och bjud in era egna kunder.
  • Lägg tid och engagemang på er monter så den ser visuellt attraktiv ut för besökare. Ett tips är även att attrahera besökarna med någon form av aktivitet, exempelvis en tävling, låt dem testa på minigolf eller bjud på något gott. 
  • Ha rätt personer på plats. Välj ut era mest engagerade och kunniga personer att ha i montern.
  • Engagera er monterpersonal. Ha tillräckligt med personal och planera tid för raster och lunch.
  • Använd både Visit Connect och Smart Badge-läsaren aktivt under mässan.
  • Glöm inte följa upp och återkoppla till era leads efter mässan! Leads finner du inne på My Easyfairs och inne på Visit Connect-portalen.
  • Som utställare på ett Easyfairs-event får ni ta de av en exklusiv onlineutbildning  tillsammans med mässakademin. Där går de igenom hur ni lyckas bäst på en mässa. Se onlineutbildningen här.

Kort och gott, förbered er väl för att bli bäst!

Inflytt
14-15 april 07.00-22.00

Utflytt 
18 april 16.00-22.00

Entrébiljett för utställare/monterpersonal                                   
Du som huvudansvarig för er monter måste registrera all monterpersonal i My Easyfairs.

Konferensbiljetter till utställare/monterpersonal

Om du som utställare vill delta på konferensen erbjuder vi dig att köpa ett SETTivalpass till ett förmånligt pris på SETTivalpass alt. Fördjupningspass  Du gör detta val i samband med registrering.

Parkering finns i direkt anslutning till Kistamässan. Den sköts av Stockholms stad.

Det är mycket begränsat antal platser, så välj gärna kollektivtrafiken!

Pendeltågsstation: Helenelund
Tunnelbanestation: Kista

De nya priserna för parkering är:

  • 50 kr                                per påbörjad tim
  • 150 kr                             för 12 timmar
  • 200 kr                             för 24 tim

Vi reserverar oss för ev. prisändringar då det inte är vår (arrangörens) parkering.

Mässdagarna - Nu kör vi

Nu börjar det viktiga som vi alla förberett oss för. Det blir två fullspäckade dagar med kompetensutveckling, nätverkande och massa annat. Ert arbete i montern är viktigare än någonsin, varmt välkomna!

Under mässan kommer vi hålla såväl café som restaurang öppet inom mässanläggningens väggar, här betalar ni på plats eller förköper lunchkuponger. För utställare som inte vill köa finns möjlighet att förbeställa matlådor som sedan hämtas upp och äts en trappa ner. Lunchlådor och -kuponger förbeställs via KM Restauranger, konferens@kmgroup.se.

Utöver det finns även kiosker, butiker, caféer och restauranger nära anläggningen. Kista Galleria finns också tillgängligt cirka 10 min promenad bort.

Notera att under inflytt på söndag är alla matställen stängda på Kistamässan samt i närområdet. Närmsta tillgängliga matställe är i Kista Galleria, ca 10 min promenad. 

Vad är My Easyfairs:
Majoriteten av besökarna planerar sitt besök via vår hemsida. Det som fylls i inne på My Easyfairs är det som syns i vår utställarlista på hemsidan. Här kan ni presentera ert företag, era produkter, nyheter och jobbannonser. Under mässan kommer ni att ha en Smart Badge Reader i er monter som besökarna kan scanna med sina Smart Badges (namnskyltar). När de scannar er reader får de den information ni lagt upp via My Easyfairs skickad till sig via e-mail. 

Genom My Easyfairs kan du även:

  • Bjuda in dina kunder genom er personliga länk
  • Registrera monterpersonal
  • Skapa inlogg till dina kollegor så de också kan redigera informationen i My Easyfairs
  • Se vilket EasyGo-paket ni bokat

Logga in på My Easyfairs:
När ert företags monter bokades fick personen som gjorde bokningen ett e-mail från ”My Easyfairs” med en länk till systemet med uppmaningen att bekräfta e-postadressen samt välja lösenord. E-postadressen är användarnamnet och det lösenord som väljs blir lösenordet. Om lösenordet glömts bort välj ”Glömt lösenord” följ instruktionerna. I vissa fall när det krånglar kan det hjälpa att byta webbläsare och testa på nytt.

Har ni fyllt i era uppgifter tidigare? 
Dessa uppgifter finns kvar inne på My Easyfairs. Logga in på nytt för att det ska komma upp i den aktuella utställarlistan på hemsidan.

Lägg till fler användare:
Ni kan själva bjuda in varandra till My Easyfairs om ni önskar att fler personer inom företaget har tillgång till kontot.

Länk till My Easyfairs.

Utställarloungen finner ni en trappa ner på Kistamässan, i sal E10. Här kan ni som utställare koppla av med en kopp kaffe och en frukt. 

Easyfairs (i egenskap av arrangör) förbehåller sig rätten att sänka, alternativt stänga av ljud från högtalare i montern om arrangören anser det vara störande för andra utställare.

Om utställare stör angränsande montrar på ett avsevärt sätt kan utställare bli ersättningsskyldig för den angränsande utställaren.

Det är inte tillåtet att påbörja demontering av montern före mässans stängning, sista dagen. Under den första halvtimmen/timmen efter mässans stängning töms lokalerna på besökare – under den tiden är det av säkerhetsskäl inte tillåtet att köra in tomgods i mässhallarna. Av säkerhetsskäl öppnas inte heller varuportarna under denna tid. Mässgångarna måste hållas fria så att godshanteringen kan komma igång så snabbt som möjligt när alla besökare lämnat hallarna.

Godshantering
Gods som ankommer till mässan transporteras in till anvisad monter mot en kostnad (se aktuella priser under Truck-Emballage hos Workman Event). Motsvarande kostnad gäller även för avgående gods som lämnas i montern. Dessa kostnader debiteras utställande företag i efterhand. Truckhjälp beställs av Tekniska avdelningen på plats.

I de fall där speditören, som levererar godset, ber mässans personal transportera/lasta in godset till montern, kommer vi att göra det på utställarens bekostnad. Oavsett vad som överenskommits mellan speditören och utställaren.

Godset ska märkas med:
Mässa / Företag / Monternummer /Namn och mobilnummer Kistamässan, Vågögatan 3, 164 40 KISTA

Har ni maskiner eller annat material som väger över 1 ton/kolli eller som är mer än 2 meter brett och/eller mer 2,5 m högt, vänligen kontakta Workman Event minst 2 veckor i förväg.

Hjälp med packning av gods kan beställas via:
Workman Event, telefon: 08-410 356 60 eller e-posta: monterservice@workman.se, dock senast 2 veckor i förväg.

Om godset ankommer före angiven tid kan vi inte garantera att ta emot godset. Om vi tar emot godset, kommer vi att köra det till lagret och kostnaden för detta debiteras utställaren, detsamma gäller om godset inte är avhämtat inom angiven tid.

Omärkt gods som lämnas kvar på Kistamässan efter officiell utflytt och som inte kan identifieras kommer att kasseras då vi har begränsade lagringsmöjligheter.

OBS! Allt gods måste vara nedpackat och stuvat på pallar eller i rullburar under utsatt utflyttningstid. Detta är ett krav eftersom vi måste flytta godset. Ej avhämtat gods debiteras per kubikmeter och påbörjad vecka.

Workman Event eller Kistamässan ansvarar ej för gods före, under eller efter arrangemanget!

Utställares öppettider under mässdagarna
16 april 07.00- 17.00
17 april 07.00- 17.00
18 april: 07.00-16.00

Besökares öppettider under mässdagarna
16 april 09.00-17.00 med efterföljande mingel till 19.00
17 april 09.00-17.00
18 april 08.45-15.30

Utvärdering

Slutet för nu, början på något nytt. Mässan är över och nu är det viktigt med utvärdering av genomförandet.
Här kommer de bästa tipsen för hur ni tar ert deltagande hela vägen in i mål.

Vi som arrangörer skickar ut enkäter till alla som stått i er monter där ni får möjligheten att utvärdera mässan som gått. Er åsikt är otroligt viktig för oss då vi ständigt vill utvecklas och möta era förväntningar. Stort tack på förhand för ni tar er tiden för att besvara dessa.

Under mässan har ni som företag haft möjlighet att prata med någon av våra säljare för att boka en monterplats till kommande mässor. Glöm inte bort att boka er monter och hålla koll på orderbekräftelsen som kommer till kontaktpersonens e-mail.

Scroll to Top