Praktisk information för utställare

Välkommen som utställare till SETT 14 - 16 april 2021!

Nedan har vi sammanställt de vanligaste frågorna för utställare.
Hittar du inte svaret nedan?
Maila oss på sett@easyfairs.com så hjälper vi dig!

Vad är Smart badge?

Förvandla dina besökare till kvalificerade leads!

Som utställare får du på inflyttningen en läsare att sätta på monterväggen. Läsaren är en trådlös sensor som placeras på din monter. När besökarna touchar läsaren med sin smart badge (namnskylt) samlar de automatiskt in den information om ditt företag och era produkter som du har lagt upp i ert My Easyfairs. Denna information skickas till dem (besökarna) i ett sammanfattande e-mail i slutet av mässdagen.

Och om du har ett GoLeads eller GoPlus får du en lista med kontaktuppgifterna till de som touchat er läsare. Listan hittar ni i ert My Easyfairs dagen efter mötesplatsen stängt.

Se informationsfilm för tydligare instruktioner här!

Vad är Visit Connect?

Visit Connect – samla in kontaktuppgifter!
Med appen Visit Connect kan du scanna information om besökarna i din monter, helt enkelt genom att scanna QR-koden på deras besökarbadge. Detta underlättar i din uppföljning efter mässan och ser till att du inte tappar bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter.

Hur gör man?
Ca 1 vecka innan mässan får du ett Visit Connect-mail med en personlig länk, följ länken och skapa ditt personliga inlogg och lösenord alternativt logga in med ditt befintliga inlogg.

När du är inne i portalen, klickar du på ”manage my scan licenses”, här ligger din/dina licenser. Fyll i mejladress på den/dem i monterpersonalen som ska använda appen. Personen i fråga får då ett mejl till sin mejladress med en QR-kod i. Personen får sedan ladda ner appen via Appstore eller Google play, öppna Visit Connect i den smartphone som ska användas på mässan och scanna QR-koden i appen.

Nu är din telefon aktiverad och du kan scanna besökare på plats på mässan. Observera att ni kan inte ändra telefon när QR-koden väl är scannad. Den är låst till den smartphone ni valde. Kom ihåg att detta måste göras innan du besöker mässan, det går alltså inte göra på plats om du inte har tillgång till ditt personliga inlogg, dator och internet.

Ladda ner guide här!

Se informationsfilmen för tydligare instruktioner här!

Information inför mässan

Se Kistamässans brandföreskrifter här.

Utställare skall själva ombesörja bortforsling och sortering av sitt avfall i montern. Vi debiterar 350: -/timme för grovstädning samt 300: -/kbm för kvarlämnat sorterat avfall.

Miljöstationer: Under in och utflyttning samt mässans öppettider finns i hallen miljöstationer utplacerade. På stationerna sker sorteringen i tre fraktioner; Trä, Returpapper och Övrigt.

Papperskorgar: I mässgångarna placeras papperskorgar för mindre mängder av Papper, Övrigt material samt Flaskor.

I samarbete med If Skadeförsäkringar har Kistamässan tagit fram marknadens förmånligaste och enklaste försäkring för våra utställare. Ansvarsförsäkringen omfattar skadeståndskrav som framställs mot Kistamässans utställare i samband med mässor i Kistamässans lokaler till följd av person- eller sakskada samt förmögenhetsskada som är en följd av enligt villkoren ersättningsbar- person- eller sakskada.

Denna utställningsförsäkring omfattar följande
• Ditt gods är helförsäkrat under transport till och från mässan inkl. lastning och lossning
• Ditt gods är helförsäkrat på mässan inkl upp- och nedpackning
• All transport till och från mässan inom EU/EFTA
• För de flesta skadehändelser, självrisk 1 000 kr. I övrigt, se villkoren (ex gällande inbrott i bil)
• Gäller för brand, vatten och inbrott

Ta del av mer information och villkor här: Utställarförsäkring

Mer information kommer när nya datum är satta för hösten och SETT2020.

Var vänlig märk godset med följande:
SETT2019/ Företag/ Monternummer
Kistamässan
Vågögatan 3
S-164 40 KISTA

Kistamässan eller Workman Event ansvarar ej för gods före, under eller efter arrangemanget!

Gods som ankommer till mässan transporteras in till anvisad monter mot en kostnad av 220 SEK / europapall och 310 SEK / långpall. Motsvarande kostnad gäller även för avgående gods som lämnas i montern. Dessa kostnader debiteras utställande företag i efterhand.

Truckhjälp beställs av Tekniska avdelningen på plats.

Har ni maskiner eller annat material som väger över 1 ton, vänligen kontakta Workman Event minst 1 vecka i förväg. Hjälp med packning av gods kan beställas kontakta: Workman Event, telefon: 08-410 356 60 eller e-posta: monterservice@workman.se, dock senast 2 veckor
i förväg. Se separat specifikation för fullständiga regler kring godshantering.

Utställare med fristående montrar (Ö-monter med minst tre fria sidor) är skyldiga att skicka in ritning på eventuell vägguppbyggnad för godkännande av Workman Event.
Vid väggbyggnationer längre än 4 meter monterar Kistamässan stöd i form av stödbyglar, extra väggmoduler och liknande. På utställarens bekostnad kan dessa stöd i vissa fall ersättas med t.ex. säkerhetsvajrar från tak, om utställaren så önskar. Konstruktioner högre än 2,50 meter kräver förankring mot tak med säkerhetsvajer.

För byggnation och reklambudskap etc. som överstiger 2,50 meter tillkommer en avgift på 4950 SEK. Detta gäller ej monterbelysning. Konstruktioner högre än 2,50 meter kräver förankring mot tak med säkerhetsvajer. Ritningar på höjdbyggnationer måste alltid sändas in till: monterservice@workman.se minst 30 dagar innan mässan för godkännande.

Vill du beställa catering till montern eller lunchkuponger till din monterpersonal kontakta Mariel på KM Restauranger, konferens@kmgroup.se alt. 08 410 608 20.

Har du beställt teknik och inredning till er monter?
Vi samarbetar med Workman Event som är ett företag som sedan 1998 bedrivit verksamhet inom utställning och evenemang.

Välkommen att kontakta Workman vid tekniska frågor och beställningar.
Projektledare SETT: Tommy Ahlzén, 08-410 356 80,

tommy.ahlzen@workman.se
Workman Event AB, Strömögatan 5, 164 40 KISTA
Kontor: 08-410 356 60,

www.workman.se

Beställ i tid och spara pengar:
Observera att Workman debiterar 30 % extra för artiklar och tjänster om du beställer dem senare än 10 arbetsdagar före mässans inflyttning.

Kontrollera på ritningen om din monter innehåller pelare.

De är markerade som röda prickar på ritningar. Mått: 50×50 cm i Hall 1 och 30×30 cm i Hall 2.

Om så är fallet vill vi göra er uppmärksamma på att pelare ev. kan vara utrustad med brandsläckare och/eller vattenrör. Vänligen kontakta projektteamet för specifik information

Servicecenter öppnar på morgonen samma tid som utställarna får tillgång till lokalen och har öppet till arrangemanget stänger för dagen. Utflyttningsdagen är det även öppet första timmen under utflyttningen.

Mässan svarar för den allmänna städningen. Önskas monterstädning beställs detta via monterservice i ServiceCenter vilket är förenat med en kostnad.

Vi vill att alla montrar ska vara städade i god tid före mässans öppnande, dock senast kl. 20.00 kvällen innan mässan öppnar. I dåligt städade montrar kan Kistamässan besluta om städning – och det sker alltid på utställarens bekostnad.

För att underlätta för dig som utställare på Kistamässan har vi samlat all information och bestämmelser på ett och samma ställe:

Läs mer här

Ni hittar loungen en trappa ner i konferenscentret (E 10). Loungen är öppen för er under alla dagar (inflytt, genomförande samt utflytt).  Skön avkoppling från vimlet.

Utställare med fristående montrar (Ö-monter med minst tre fria sidor) är skyldiga att skicka in ritning på eventuell vägguppbyggnad för godkännande av Workman Event.
Vid väggbyggnationer längre än 4 meter monterar Kistamässan stöd i form av stödbyglar, extra väggmoduler och liknande. På utställarens bekostnad kan dessa stöd i vissa fall ersättas med t.ex. säkerhetsvajrar från tak, om utställaren så önskar.

Konstruktioner högre än 2,50 meter kräver förankring mot tak med säkerhetsvajer.För byggnation och reklambudskap etc. som överstiger 2,50 meter tillkommer en avgift på 4950 SEK. Se avsnitt höjdbyggnation.

Ritningar på väggbyggnationer måste alltid sändas in till:
monterservice@workman.se  för godkännande.

Målning
Väggarna är grovt bättringsmålade i vitt med reservation för vissa skavanker. Önskas en finare finish rekommenderar vi er att beställa målning om inte väggarna ska kläs in med något annat material. Målningsprodukter med organiska lösningsmedel får inte användas.

För att beställa blommor och växter, kontakta Bloms Blommor. Tel 08-350740 eller info@blomsblommor.se

OBS: Viktigt information

Easyfairs arbetar hårt med säkerhets- och sanitetsplaner för att säkerställa att våra evenemang ska vara säkra platser att mötas och göra affärer under de kommande månaderna och åren. Vi investerar i ett brett utbud av lösningar, från ökade hygienprocedurer till teknik för att underlätta social distans och en oklanderlig sanitetsnivå. Inga åtgärder är för stora för oss när det kommer till att, på alla sätt möjliga, bevara hälsan och säkerheten för både personal, utställare och besökare.

INFO TILL WEB & MY EASYFAIRS

Se upp för falska leverantörer av databaser och liknande bedrägerier!

Vi på Easyfairs vill uppmärksamma er på att det cirkulerar e-postmeddelanden med oönskade och bedrägliga erbjudanden om databaser och andra ”tjänster”.

Om du erhåller ett sådant erbjudande är det rent bedrägeri och kommer inte från Easyfairs. Easyfairs säljer aldrig besökardata till tredje part.

Databaserna från dessa företag är för det mesta antingen felaktiga, ofullständiga, av dålig kvalitet eller till och med falska och / eller har samlats in eller skaffats i strid med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR).

All användning av namnet Easyfairs eller [SHOW NAME] som dessa företag använder är utan vårt tillstånd och olagligt.

Vänligen svara inte på dessa e-postmeddelanden. Du bör under inga omständigheter göra några betalningar till företagen bakom dem.

Vänligen informera Easyfairs om du får sådana erbjudanden så att vi kan varna andra.

MyEasyfairs

I My Easyfairs publicerar ni den information som ni vill ska synas på vår hemsida. Här kan du som utställare presentera ert företag och era produkter, lägga upp produktnyheter, pressreleaser samt ha er webbadress synlig för alla besökare. Informationen syns sedan i utställarkatalogen.

Denna tjänst är helt kostnadsfri så se till att utnyttja den. På plats på mässan kan besökarna scanna information om er via era smart badges. Informationen om er hämtas från ert My Easyfairs.

Ni uppdaterar själva er profil på vår webb, se lista: https://www.settdagarna.se/sv/exhibitor/
För att uppdatera profilen – Logga in på: https://my.easyfairs.com/#/login
Om du inte fått inloggningsuppgifter, klicka på ”Forgot password” så kan du skapa nytt inlogg där. Ditt användarnamn är din mailadress.
Det är viktigt att ni uppdaterar er profil då detta är det första våra besökare ser på webben. 

Ni registrerar er monterpersonal via My Easyfairs. All monterpersonal måste ha utställarkort på mässan. Så här går du till väga:

  1. Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan.
  2. Klicka på ”Hantera monter” på den aktuella mässan.
  3. Gå in under fliken ”Förbered din monter”.
  4. Klicka på ”Registrera din personal” under avsnittet ”Monterpersonal”
  5. Klicka på ”Registrera din personal” i den nya vyn.
  6. Du kommer nu skickas vidare till ett nytt fönster.
  7. Klicka på ”Personnel” (den andra fliken högst upp på sidan i det blåa fältet) om du inte hamnat där automatiskt.
  8. Klicka på ”+ new” och lägg till monterpersonalens uppgifter. Klicka på ”Next”.
  9. Personen får nu ett mejl med sitt utställarkort till den mejladressen du angav.
  10. Ta med utställarkortet till mässan för en snabbare och smidigare entré.

Som utställare och partner räknar vi med att ni maximerar möjligheterna som denna mässa skapar genom att bjuda in besökare och sprida ordet om SETT i era kanaler och nätverk. 

  • Bjud in era kunder och nätverk.
  • Sprid er medverkan på sociala medier.

Ni hittar marknadsförings material på MyEasyfairs i form av banners i olika storlekar anpassat till nyhetsbrev och sociala medier. Likaså finns mailfot och deverse verktyg som kan spridas i era nätverk för att skapa en så bra mötesplats som möjligt.

Generell information

Kistamässan
Arne Beurlings Torg 5
164 40 Kista
08-506 650 00
www.kistamassan.se

GPS:
Lat: N 59º 24´ 21.26″
Long: E 17º 57´ 24.42″

Scandic Victoria Tower ligger vägg i vägg med Kistamässan. Läs mer på Scandic Victoria Towers . Om du uppger koden D000037704 får du 10% rabatt.

Bara en kort promenad från mässan hittar du även Connect Hotel Kista, uppge koden ”Kistamässan” vid bokning så får du 15 % rabatt.

Första hjälpen-utrustning finns tillgänglig i mässhallarna samt på Servicecenter. På Servicecenter finns även defibrillator, brandfilt, vilrum m.m.

Garderoben är öppen under arrangemangets öppettider.

Mer information kommer när datum är satta för hösten och SETT2020.

För maskiner eller material överstigande 1 ton, måste truckhjälp beställas minst 1 vecka i förväg. Under sista inflyttningsdagen påbörjas läggning av gångmattor/målning av gångar.

Efter 17.00 denna dag ska gångarna hållas rena från gods, sopor och emballage för att underlätta slutförandet av detta. Extra inflyttningstid offereras.
Vänligen kontakta: Tommy Ahlzén på tel. 08-410 356 80, tommy.ahlzen@workman.se

Observera att arbetsström gäller endast tidigare inflytt! 10A/230, beställs separat till extra kostnad. 

Kistamässan erbjuder trådbunden (LAN) och trådlös (WIFI) anslutning till Internet. Vid behov av stabil och tillförlitlig uppkoppling rekommenderas alltid trådbunden anslutning. Kistamässan ansvarar inte för kunders och utställares egna datorer och/eller applikationer.

Endast nätverksutrustning som tillhandahålls av Kistamässan är tillåten att använda. Egna trådlösa routrar och nätverk samt annan sändande radioutrustning är alltså ej tillåten då dessa kan störa Kistamässans nätverk.

Kistamässan förbehåller sig rätten att stänga av kunds utrustning om den på något vis stör Kistamässans nätverk. Kistamässan kan komma att genomföra scanningar av nätverket för att detektera otillåten utrustning. Den trådbundna anslutningen beställs i förväg och ger hög kapacitet och tillförlitlighet. Trådlöst nätverk har stöd för 802.11b/g/n. Tänk på att vid många samtidiga anslutningar/användare påverkas hastigheten. Adresstilldelning sker via DHCP. Vid speciella behov av eget trådlöst nätverk kan Kistamässan skräddarsy sådana enligt separat beställning i förväg. Vid övriga speciella behov, kontrollera alltid med ansvarig projektledare på Kistamässan.

www.sl.se

Tunnelbana (Akalla – Kungsträdgården)
Avstigning vid station Kista, ca 10 min promenad till Kistamässan.

Pendeltåg (Märsta/Upplands Väsby – Södertälje)
Avstigning vid Helenelunds station, ca 5 min promenad till Kistamässan.

SL Lokalbuss (Trafikeras av linjerna: 603, 627, 155, 514, 518)
Hållplats: Viderögatan, på Torshamnsgatan

Transfer Taxi (fasta priser) tel: 020-35 00 00
Taxi Stockholm tel: 08-15 00 00
Taxi 020 tel: 020-20 20 20
Taxi Kurir tel: 08-30 00 00

Christina Olsson
Projektsäljare, Easyfairs
+ 46 (0)8 506 650 01
christina.olsson@easyfairs.com

Helene Pratt
Projektledare, Easyfairs
+46 (0)8 506 650 26
helene.pratt@easyfairs.com

Anton Eriksson
Projektkoordinator, Easyfairs
+46 (0)8 506 650 41
anton.eriksson@easyfairs.com

I direkt anslutning till Kistamässan finns det gott om parkeringsplatser att tillgå samt ytterligare platser i närområdet. Ni har möjlighet att köpa P-biljett för en eller flera dagar vid ett och samma tillfälle vid kortautomaterna.

Mer information kommer när nya datum är satta för hösten och SETT2020.

Montern måste vara bemannad fram till denna tidpunkt.  Om inte detta efterföljs
kommer ett vitesbelopp på 10 000 kr att debiteras utställaren.  Under de första
15-30 minuterna efter mässans stängning töms lokalerna på besökare – under den tiden är det av säkerhetsskäl inte tillåtet att köra in tomgods i mässhallarna. Av säkerhetsskäl öppnas inte heller varuportarna under denna tid. Mässgångarna måste hållas fria så att godshanteringen kan komma igång så snabbt som möjligt när alla besökare lämnat hallarna.

Scroll to Top