År
Datum
Målgrupp
Spår
Digital kompetens
Sal

Seminarieprogram

Din biljett avgör vilka spår du har tillgång till. Internetstiftelsens programpunkter ingår för dig med antingen Kombobiljett eller biljett för Pedagogik- & didaktikspåret

Sal

Programmet uppdateras löpande och vi reserverar oss för eventuella ändringar.

Sortera  
15 Resultat
Kerstin Roshed
Kerstin Roshed 

Bemöta och bli bemött

I vår roll som lärare bemöter vi varje dag våra elever och deras föräldrar. Föräldrarna bemöter i sin tur lärare utifrån lärarprofessionen. Både relationer och kunskaper står på spel. “Lyckas vi kan vi skapa magi,

Läs mer »
Marie Enberg
Marie Enberg 

Äventyrspedagogik- en metod för samarbetsbaserat- och meningsfullt lärande

Äventyrspedagogik- en metod för samarbetsbaserat- och meningsfullt lärande Välkommen in i äventyrets spännande värld. Under föreläsningen tar Marie dig genom äventyrspedagogikens olika delar från kamratövningar till spännande uppdrag i skogen. Hur påverkar äventyrspedagogiken samarbetet i

Läs mer »
Imad Elabdala
Imad Elabdala 

Hur vänder man sårbarheten till lycka!

Med empowerment som nyckelord skildrar social entreprenören Imad hur två år av intensivt självutforskande blev hans väg till återhämtning. Imad föreläser om sina egna erfarenheter av PTSD. I Syrien arbetade Imad som ingenjör inom hållbarhetsfrågor,

Läs mer »
Ingela Sandberg
Monika Helgesson
Ingela Sandberg  Monika Helgesson 

Trubbel i Kodköping

Följ med på en resa till Kodköping där siffror blivit stulna i Sifferskogen. I jakten på de försvunna siffrorna får ni hjälpa Maskinen Morten att lösa problem genom att leta buggar hos Tvättmaskinen Ture, loopa

Läs mer »
Pelle Sandstrak
Pelle Sandstrak 

Mr Tourette – För Ovanlighetens Skull

Ett annorlunda stand up föredrag med pedagogik, komik, tragik. En hyllning till de i skolan som gav Pelle en självbild genom att bete sig Istörd+ och våga göra fel. En resa från uteliggare till inneliggare,

Läs mer »
Fredrik Söderlund
Fredrik Söderlund 

Likvärdig förskola?

Under sin förskoleutbildning ska barn ges förutsättningar att utveckla adekvat digital kompetens genom att lära sig förstå den digitalisering de möter i vardagen. Barnen ska få möjlighet att grundlägga ett kritiskt och ansvarsfullt förhållningssätt till

Läs mer »