
Anders Enström
Anders Enström arbetar som förstelarare i IKT på Lärande Grundskola Skapa i Huddinge. Anders har arbetat med digitala verktyg i klassrummet i 15 år och tycker kreativitet och innovation är viktigt. Anders vann Guldäpplet 2022.
Programmet uppdateras löpande och vi reserverar oss för eventuella ändringar.
Anders Enström arbetar som förstelarare i IKT på Lärande Grundskola Skapa i Huddinge. Anders har arbetat med digitala verktyg i klassrummet i 15 år och tycker kreativitet och innovation är viktigt. Anders vann Guldäpplet 2022.
Andre Oterhals ingår i ett arbetslag tillsammans med Daniel Abrahamsson och Annika Orrelöv som brinner för rörelse och hållbar utveckling
Anna Åkerfeldt är fil dr i didaktik och specialiserar sig på digitala lärresurser och distansundervisning och har bland annat arbetet med att ta fram Skolverkets stöd för att välja och värdera digitala lärresurser.
Annika Orrelöv ingår i ett arbetslag tillsammans med Daniel Abrahamsson och Andre Oterhals som brinner för rörelse och hållbar utveckling.
Camilla Abramsson är utbildad lärare, ateljerista och sedan 2015 samhällsentreprenör samt självbetitlad spillirista då hon tillsammans med sina kollegor “hittade på” utbildningscentret Spilloteket. År 2018 fick Spilloteket utmärkelsen Bästa kommunikation av de Globala målen, av
Catarina Player-Koro, professor i pedagogiskt arbete vid Högskolan i Borås och docent vid institutionen för didaktik och pedagogisk profession vid Göteborgs Universitet. Catarina har studerat effekterna av skolans digitalisering i över 20 år och besitter
Daniel Abrahamsson ingår i ett arbetslag tillsammans med Andre Oterhals och Annika Orrelöv som brinner för rörelse och hållbar utveckling
Elin Björkén är förskollärare sedan 2010, hon har deltagit i forsknings programmet Fundif, är återkommande deltagare i podden Förskolan, pedagogisk utvecklare och clown. “Jag brinner för leken, utveckling och undervisning”. Idag arbetar Elin inom Stockholms
Emilia Friberg arbetar som högstadielärare i svenska och samhällsorienterande ämnen på Västra Stenhagenskolan i Uppsala. Emilia har varit yrkesverksam som lärare sedan 2016. Hon brinner för värdegrundsfrågor och skolans demokratiuppdrag. Emilia är överlevare av mäns
Emilia Tallroth är universitetsadjunkt och undervisar på Förskollärarprogrammet och på EDU uppdrag där hon möter många yrkesverksamma.
Erik är utbildad och legitimerad förskollärare som har jobbat inom förskolan i 10 år. Han har under tiden i förskolan provat på ett antal olika roller och just nu är han verksamhetsutvecklare på Ringmurens förskola.
Skolchef, NTI Gymnasiet. Erik var en av de första som gick RISE utbildning Leda förnyelse och har sedan dess varit med och utvecklat NTI Gymnasiernas systematiska arbete med innovation. Bland mycket annat med att skapa
Frida Kjellgren är utbildad lärare, ateljerista och sedan 2015 samhällsentreprenör samt självbetitlad spillirista då hon tillsammans med sina kollegor “hittade på” utbildningscentret Spilloteket. År 2018 fick Spilloteket utmärkelsen Bästa kommunikation av de Globala målen, av
Gustav Fridolin är tidigare utbildningsminister och statlig utredare Läromedelsutredningen, nu arbetar han som folkhögskollärare och doktorerar. Foto: Fredrik Hjerling
Grundskolechef, Skellefteå kommun. Henrik är lärare och rektor och är idag grundskolechef i Skellefteå kommun. Under 2022 har Skellefteås skolförvaltning omorganiserats för att få kvalitets- och innovations arbete att gå mer hand i hand. Med