
Frida Kjellgren
Linda Vestberg
Allt är påhittat! – Hur hittar vi på skolan igen?
Att vara lärare i klimatkrisens och klimatomställningens tid är verkligen
Programmet uppdateras löpande och vi reserverar oss för eventuella ändringar.
Att vara lärare i klimatkrisens och klimatomställningens tid är verkligen
Katarina Pietrzak är forskare i frågor om Livslångt lärande på
Alla barn och elever ska få förutsättningar att bli aktiva
Varannan 15-åring har psykiska besvär. Samtidigt visar forskning att skolundervisning
Hur ger du dina elever verktyg för att hantera missvisande
En resa genom förskolans utbildning i en universell design av
Barn och ungdomars vardag är kantad av internet. Hur påverkar
När elever mår bra är det lättare att lära sig
Genom att samla in rörelsedata och visualisera denna som värmekartor
Under slutet av förra året förundrades många av OpenAIs tjänst
Alla som har ett läroplansuppdrag har också ett ledaruppdrag, vilket
Katarina Pietrzak, forskare på RISE, livepoddar med podden Lisvlångt tillsammans
Med start 2024 kommer de nationella proven och vissa bedömningsstöd
Tomas Kaya tar med oss på en resa in i
Hur skapar vi digital tillgänglighet som bidrar till livslångt lärande?