Hjärnkoll på matte med Singaporemodellen

  • Vad säger forskning om hjärnan och lärande?
  • Hur ser vi till att omsätta forskningen i elevnära undervisningspraktik?
  • Hur gör vi för att få alla elever aktiva och engagerade under mattelektionerna?

Är du nyfiken på hur vi kan omsätta forskning om hjärnan och lärande till elevnära undervisningspraktik? Hur vi skapar engagemang, arbetar aktivt med inkludering och gör matematiken tillgänglig för alla? Då är den här föreläsningen rätt för dig.

Du kommer få uppleva hur en lektion går till utifrån Singaporemodellen, hur vi lärare agerar och inte minst vad elever gör och får uppleva under sina mattelektioner. Vi kommer att resonera hur vi hjälper alla elever att förstå och utveckla självförtroende i matematik. Allt med utgångspunkt i vad forskning pekar på som kritiska ”learning experiences” för en effektiv, långsiktig och djup inlärning.

Spår: SETTivalpass (tillträde även för dig med Fördjupningspass)

Scroll to Top