År
Datum
Målgrupp
Spår
Digital kompetens
Sal

Seminarieprogram

Din biljett avgör vilka spår du har tillgång till. Internetstiftelsens programpunkter ingår för dig med antingen Kombobiljett eller biljett för Pedagogik- & didaktikspåret

År

Programmet uppdateras löpande och vi reserverar oss för eventuella ändringar.

Sortera  
11 Resultat
Essi Alho
Essi Alho 

Lajka – för en tryggare nätvardag, på skolan och utanför

Prinsparets stiftelse bildades i samband med Prinsparets bröllop i juni 2015. Stiftelsens vision är att alla barn och unga ska ha möjlighet att vara sig själva. Stiftelsens verksamhetsområden, tryggare nätvardag och dyslexi, grundar sig i

Läs mer »
Nina Bergdahl
Nina Bergdahl 

Lärares förståelse av engagemang online

Elevers engagemang är den mest kritiska faktorn för skolframgång. Men hur tolkar och stödjer lärare elevernas engagemang när undervisningen flyttar online? Här presenteras en studie genomförd i samarbete med IFOUS där åtta skolhuvudmän deltagit. Du

Läs mer »
Christoffer Sjösten Lind
Hannah Sundkvist
Christoffer Sjösten Lind  Hannah Sundkvist 

Musik i tiden – nya kursplaner och ett helt nytt digitalt läromedel i musik

Hur samarbetar en YouTuber och en folkmusiker för att skapa ett digitalt läromedel i musik? Vi möter Christoffer Sjösten Lind och Hannah Sundkvist, musiklärare och författare till Musik Digilär 7-9 som presenterar sitt nya digitala

Läs mer »
Maria Björsell
Maria Björsell 

Flyktpodden gör upp med rasismen i klassrummen

I Flyktpodden möter unga flyktingar äldre överlevande från förintelsen eller andra folkmord. Poddens förhoppning är att minska rasism och fördomar genom kunskap om aktuella och historiska berättelser. Föreläsaren Maria Björsell delar nu med sig av

Läs mer »
UNIQ:a elever
UNIQ:a elever 

Vi är inte lika dumma i huvudet som folk tror

Vi är inte lika dumma i huvudet som folk tror, skapar möjlighet för ett direkt möte med elever där fördomar ersätts med kunskap och inspiration till nytt sätt att tänka kring målgruppen skapas. Eleverna belyser

Läs mer »
Scroll to Top