År
Datum
Målgrupp
Spår
Digital kompetens
Sal

Seminarieprogram

Din biljett avgör vilka spår du har tillgång till. Internetstiftelsens programpunkter ingår för dig med antingen Kombobiljett eller biljett för Pedagogik- & didaktikspåret

År

Programmet uppdateras löpande och vi reserverar oss för eventuella ändringar.

Sortera  
13 Resultat
Faizal Luttamaguzi
Faizal Luttamaguzi 

Hur man får igång elevers entreprenöriella tänk?

I en tid då en 11- åring är den mest inkomstbringade personen på Youtube så är det inte en överraskning att fler och fler barn och ungdomar ser titlar som “influencer”, “kreatör” och “streamer” som

Läs mer »
Malin Broberg
Malin Broberg 

Lärande för alla i det digitala klassrummet

Kreativitet i lärandet gör att eleverna uppnår positiva resultat och de får en större valmöjlighet när det gäller att visa sina kunskaper. Med hjälp av iPad kan alla elever ta del av undervisning som stimulerar

Läs mer »
Ann-Charlotte Säfbom
Anna Karlsson
Karl Prembäck
Leila Badla Nilsson
Mandus Pettersson
Mattias Johansson
Ann-Charlotte Säfbom  Anna Karlsson  Karl Prembäck  Leila Badla Nilsson  Mandus Pettersson  Mattias Johansson 

Makerspace och digital vikarie – förändringsarbete med eleven i fokus

Slöjdsalar och trädgårdsodlingar på Eriksdalsskolan har nu fått sällskap av ett makerspace där skolarbetet kan berikas med skapande i olika digitala tekniker. Rålambshovsskolan skapar digitala material och strukturer för att säkra upp kvaliteten och likvärdigheten i

Läs mer »
Maria Franzén
Maria Franzén 

Design för lärande med digitalt förhållningssätt

Hur kan vi i skolan designa undervisning för våra elever så att den känns meningsfull, berikande och viktig utifrån vårt uppdrag i läroplanen att utveckla demokratiska medborgare, elevernas förmågor och kunskaper. Med utgångspunkt i designtänk

Läs mer »
Imad Elabdala
Imad Elabdala 

Hur vänder man sårbarheten till lycka!

Med empowerment som nyckelord skildrar social entreprenören Imad hur två år av intensivt självutforskande blev hans väg till återhämtning. Imad föreläser om sina egna erfarenheter av PTSD. I Syrien arbetade Imad som ingenjör inom hållbarhetsfrågor,

Läs mer »
Katarina Lycken Rüter
Katarina Lycken Rüter 

35 miljarder visningar?!

Vilka frågor blir viktiga när primärkällor om religiös praktik finns på Insta och TikTok? Katarina kommer att resonera om var och hur religion synligörs på webben och hur Robert Jacksons begreppskonstruktion “tro, tillhöra, göra” kan

Läs mer »
Kristina Alricson
Larry Rollag
Lina Cederberg
Tove Blomqvist
Kristina Alricson  Larry Rollag  Lina Cederberg  Tove Blomqvist 

Särskild begåvning – välsignelse eller förbannelse?

I föreläsningen kommer belysas varför det är så viktigt att öka kunskapen om den här elevgruppen. Detta gör Lina, Tina, Larry och Tove genom att inleda med en beskrivning av särskild begåvning. Sedan går de

Läs mer »
Katrin Jäverbring
Katrin Jäverbring 

Pedagog 2022 – framtidsutvecklare med ansvar!

Det är lätt att fastna i teknik och prylar när vi pratar om förskolans digitaliseringsarbete. Men hur fångar vi de viktiga mjuka frågorna? Hur kan vi koppla värdegrund till digital kompetens? I denna föreläsning resonerar

Läs mer »
Kerstin Roshed
Kerstin Roshed 

Bemöta och bli bemött

I vår roll som lärare bemöter vi varje dag våra elever och deras föräldrar. Föräldrarna bemöter i sin tur lärare utifrån lärarprofessionen. Både relationer och kunskaper står på spel. “Lyckas vi kan vi skapa magi,

Läs mer »
Scroll to Top