
Daniel Abrahamsson
Daniel Abrahamsson ingår i ett arbetslag tillsammans med Andre Oterhals och Annika Orrelöv som brinner för rörelse och hållbar utveckling
Programmet uppdateras löpande och vi reserverar oss för eventuella ändringar.
Daniel Abrahamsson ingår i ett arbetslag tillsammans med Andre Oterhals och Annika Orrelöv som brinner för rörelse och hållbar utveckling
Daniel Esberg är utbildad pedagog och jobbar med skolmaterial och lärarfortbildningar på Svenskt Näringsliv. Han har tidigare drivit eget företag, jobbat på Arbetsmarknadsdepartementet, Ung Företagsamhet och på Ungdomsbarometern. Han har dessutom lång erfarenhet från att
Elin Björkén är förskollärare sedan 2010, hon har deltagit i forsknings programmet Fundif, är återkommande deltagare i podden Förskolan, pedagogisk utvecklare och clown. “Jag brinner för leken, utveckling och undervisning”. Idag arbetar Elin inom Stockholms
Elisabeth Heimer leg förskollärare med utvecklingsuppdrag. Har arbetat med två Forskning och utvecklingsprojekt inom taluppfattning i Uppsala Kommun. Dessa projekt har resulterat i två rapporter som finns Pedagog Uppsala. Brinner för att få hela arbetslaget
Embla Persson är ordförande för Sveriges största ungdomsorganisation – Sveriges Elevkårer. Sveriges Elevkårers främsta uppgift är att göra det möjligt för elever att forma föreningar – elevkårer – på sina skolor och att stötta deras
Emilia Friberg arbetar som högstadielärare i svenska och samhällsorienterande ämnen på Västra Stenhagenskolan i Uppsala. Emilia har varit yrkesverksam som lärare sedan 2016. Hon brinner för värdegrundsfrågor och skolans demokratiuppdrag. Emilia är överlevare av mäns
Emilia Tallroth är universitetsadjunkt och undervisar på Förskollärarprogrammet och på EDU uppdrag där hon möter många yrkesverksamma.
Erik är utbildad och legitimerad förskollärare som har jobbat inom förskolan i 10 år. Han har under tiden i förskolan provat på ett antal olika roller och just nu är han verksamhetsutvecklare på Ringmurens förskola.
Sedan 2020 är Erik doktorand i Tillämpad Informationsteknologi med inriktning mot utbildningsvetenskap vid IT-fakulteten, institutionen för tillämpad IT och är antagen till Forskarskolan i utbildningsvetenskap vid Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning (CUL). Hans forskning handlar
Fredrik Malm är ordförande i riksdagens utbildningsutskott och skolpolitisk talesperson för Liberalerna. Han har varit riksdagsledamot sedan 2006. En av hans prioriterade frågor är att säkerställa alla elevers rätt till tryckta läromedel i skolan.
Frida Kjellgren är utbildad lärare, ateljerista och sedan 2015 samhällsentreprenör samt självbetitlad spillirista då hon tillsammans med sina kollegor “hittade på” utbildningscentret Spilloteket. År 2018 fick Spilloteket utmärkelsen Bästa kommunikation av de Globala målen, av
Gustav Fridolin är tidigare utbildningsminister och statlig utredare Läromedelsutredningen, nu arbetar han som folkhögskollärare och doktorerar. Foto: Fredrik Hjerling
Projektledare och initiativtagare till arvsfondsprojektet Plugga med bilder på Dyslexiförbundet.
Henrik Pallin är utbildad kurator, socionom och specialiserad på barns internetanvändning. Han är en mycket uppskattad talare bland skolelever och föreläser om allt från samspel och relationer till integritet på nätet. Just nu är han
Houman Sebghati slog igenom 2006 och har gått från att vara en rappare som i slutet på nittiotalet skapade tidlös musik tillsammans med ett gäng andra dåtida legender, till att jobba inom folkbildningen, jobba på