År
Talarkategorier
Datum

Talare

Programmet uppdateras löpande och vi reserverar oss för eventuella ändringar.

Sortera  
18 Resultat

Anna Rosenqvist

Anna Rosenqvist, lärare, författare och skapare av ämnet BRUS (Beröm Reflektera Utvärdera Skratta). Medförfattare till boken ”Källkritik på Schemat” som kom ut 2019. Anna har även varit gäst i podden Digitala lektioner.

Läs mer »
Camilla Askebäck Diaz

Camilla Askebäck Diaz

Camilla är IT-pedagog på Alviksskolan i Stockholm. Lärare, utbildningskonsult och författare. Utsedd till Sveriges bästa lärare 2016 och Guldäpplepristagare 2019. Camilla är certifierad APLS samt MIEE.

Läs mer »
Catarina Player-Koro

Catarina Player-Koro

Catarina Player-Koro, professor i pedagogiskt arbete vid Högskolan i Borås och docent vid institutionen för didaktik och pedagogisk profession vid Göteborgs Universitet. Catarina har studerat effekterna av skolans digitalisering i över 20 år och besitter

Läs mer »

Henrik Pallin

Henrik Pallin är utbildad kurator, socionom och specialiserad på barns internetanvändning. Han är en mycket uppskattad talare bland skolelever och föreläser om allt från samspel och relationer till integritet på nätet. Just nu är han

Läs mer »
Houman Sebghati

Houman Sebghati

Houman Sebghati slog igenom 2006 och har gått från att vara en rappare som i slutet på nittiotalet skapade tidlös musik tillsammans med ett gäng andra dåtida legender, till att jobba inom folkbildningen, jobba på

Läs mer »
Jack Werner

Jack Werner

Jack Werner har gjort sig ett namn genom sitt arbete med att belysa källkritik. Han är journalist, författare och en av grundarna till prisbelönta Viralgranskaren. Jack driver även den populära podden om moderna spökhistorier, ”Creepypodden”,

Läs mer »
Jannike Tillå

Jannike Tillå

Jannike Tillå, affärsområdes- och kommunikationschef på Internetstiftelsen. Hon är talesperson för rapporten Svenskarna och internet och specialiserad inom barn och internet.

Läs mer »
Joakim Jardenberg

Joakim Jardenberg

Joakim Jardenberg, internationell talare, entreprenör och senior rådgivare. Joakim har arbetat med internet sedan 1993 och är en av de som tog fram den första versionen av Aftonbladet.se. Idag arbetar han med att utveckla strategier

Läs mer »

Johanna Barverlid

Johanna Barverlid studerar för att bli lågstadielärare. Hon har tidigare varit med i ett avsnitt av podden Digitala lektioner där hon pratade om digital kompetens i lärarutbildningen. Innan Johanna började studera till lärare arbetade hon

Läs mer »
Julia Pennlert

Julia Pennlert

Julia Pennlert, universitetslektor med inriktning läsning och läsfrämjande. Julia har disputerat inom litteraturvetenskap och hennes forskning rör bland annat frågor om hur mediala sammanhang påverkar hur och vad vi läser i en text.

Läs mer »
Kristina Alexanderson

Kristina Alexanderson

Kristina Alexanderson, ansvarig för Internetstiftelsens skolsatsningar. Hon är en av Sveriges ledande experter inom digital kompetens i skolan. År 2021 vann hon Guldäpplets jubileumsutmärkelse för sitt gedigna arbete med att hjälpa elever bli smartare internetanvändare.

Läs mer »
Lars Strannegård

Lars Strannegård

Lars Strannegård är professor i företagsekonomi och rektor för Handelshögskolan i Stockholm. Han är även författare till boken “Kunskap som känns : en lovsång till att lära sig något nytt”.

Läs mer »
Måns Jonasson

Måns Jonasson

Måns Jonasson, internetexpert på Internetstiftelsen. Måns har en gedigen bakgrund inom internet och figurerar ofta i media som talesperson för Internetstiftelsen. Han är även författare av boken ”Framtidsboken: robotar, virtuella världar och insekter till middag”

Läs mer »
Maria Wiman

Maria Wiman

Maria Wiman, framstående lärare, kolumnist och författare med ett öra mot marken. Hon undervisar i svenska och samhällsorienterade ämnen på Skapaskolan i Huddinge och blev år 2019 utsedd till Sveriges bästa lärare av Handelskammaren.

Läs mer »
Martina Wagner

Martina Wagner

Martina Wagner, programansvarig vid Statens medieråd för arbetet med medie- och informationskunnighet (MIK). MIK är de kunskaper och förmågor som krävs för att för att kunna hantera och förstå medier och information – och vara

Läs mer »
Micke Kring

Micke Kring

Micke Kring arbetar med livslångt lärande på RISE. Han står bakom flera uppmärksammade webbprojekt som Bibblis, Kunskapshubben och han har även vunnit Guldäpplets särskilda pris. Tidigare arbetade Micke som IKT-pedagog på Årstaskolan i Stockholm. 

Läs mer »
Scroll to Top