
Anna Rosenqvist
Anna Rosenqvist, lärare, författare och skapare av ämnet BRUS (Beröm Reflektera Utvärdera Skratta). Medförfattare till boken ”Källkritik på Schemat” som kom ut 2019. Anna har även varit gäst i podden Digitala lektioner.
Programmet uppdateras löpande och vi reserverar oss för eventuella ändringar.
Anna Rosenqvist, lärare, författare och skapare av ämnet BRUS (Beröm Reflektera Utvärdera Skratta). Medförfattare till boken ”Källkritik på Schemat” som kom ut 2019. Anna har även varit gäst i podden Digitala lektioner.
Camilla är IT-pedagog på Alviksskolan i Stockholm. Lärare, utbildningskonsult och författare. Utsedd till Sveriges bästa lärare 2016 och Guldäpplepristagare 2019. Camilla är certifierad APLS samt MIEE.
Catarina Player-Koro, professor i pedagogiskt arbete vid Högskolan i Borås och docent vid institutionen för didaktik och pedagogisk profession vid Göteborgs Universitet. Catarina har studerat effekterna av skolans digitalisering i över 20 år och besitter
Cecilia Gustafsson är undervisningsråd på Skolverket och arbetar med att ta fram stödmaterial för införandet av digitala nationella prov.
Henrik Pallin är utbildad kurator, socionom och specialiserad på barns internetanvändning. Han är en mycket uppskattad talare bland skolelever och föreläser om allt från samspel och relationer till integritet på nätet. Just nu är han
Houman Sebghati slog igenom 2006 och har gått från att vara en rappare som i slutet på nittiotalet skapade tidlös musik tillsammans med ett gäng andra dåtida legender, till att jobba inom folkbildningen, jobba på
Jack Werner har gjort sig ett namn genom sitt arbete med att belysa källkritik. Han är journalist, författare och en av grundarna till prisbelönta Viralgranskaren. Jack driver även den populära podden om moderna spökhistorier, ”Creepypodden”,
Jannike Tillå, affärsområdes- och kommunikationschef på Internetstiftelsen. Hon är talesperson för rapporten Svenskarna och internet och specialiserad inom barn och internet.
Joakim Jardenberg, internationell talare, entreprenör och senior rådgivare. Joakim har arbetat med internet sedan 1993 och är en av de som tog fram den första versionen av Aftonbladet.se. Idag arbetar han med att utveckla strategier
Johanna Barverlid studerar för att bli lågstadielärare. Hon har tidigare varit med i ett avsnitt av podden Digitala lektioner där hon pratade om digital kompetens i lärarutbildningen. Innan Johanna började studera till lärare arbetade hon
Julia Pennlert, universitetslektor med inriktning läsning och läsfrämjande. Julia har disputerat inom litteraturvetenskap och hennes forskning rör bland annat frågor om hur mediala sammanhang påverkar hur och vad vi läser i en text.
Lars Strannegård är professor i företagsekonomi och rektor för Handelshögskolan i Stockholm. Han är även författare till boken “Kunskap som känns : en lovsång till att lära sig något nytt”.
Måns Jonasson, internetexpert på Internetstiftelsen. Måns har en gedigen bakgrund inom internet och figurerar ofta i media som talesperson för Internetstiftelsen. Han är även författare av boken ”Framtidsboken: robotar, virtuella världar och insekter till middag”
Maria Wiman, framstående lärare, kolumnist och författare med ett öra mot marken. Hon undervisar i svenska och samhällsorienterade ämnen på Skapaskolan i Huddinge och blev år 2019 utsedd till Sveriges bästa lärare av Handelskammaren.
Martina Wagner, programansvarig vid Statens medieråd för arbetet med medie- och informationskunnighet (MIK). MIK är de kunskaper och förmågor som krävs för att för att kunna hantera och förstå medier och information – och vara