År
Talarkategorier
Datum

Talare

Programmet uppdateras löpande och vi reserverar oss för eventuella ändringar.

Sortera  
55 Resultat
Andrey Shupilakov

Andrey Shupliakov

Andrey Shupliakov, tekniknörd, högskoleingenjör, YouTuber, NTA-utbildare och legitimerad lärare i matematik, NO och teknik på hög- och mellanstadiet. Han brinner för att öka intresset för teknik och utveckla digital kompetens i skolan.

Läs mer »
Ann-Therese Enarsson

Ann-Therese Enarsson

Ann-Therese Enarsson vd tankesmedjan Futurion. Futurion är TCO och TCO-förbundens tankesmedja för framtidens arbetsliv. Ann-Therese har lång erfarenhet av omvärldsanalys, trender och opinionsbildning. Hon är jurist i botten och varit bland annat chef för forskning

Läs mer »
Anna Oldner

Anna Oldner Bengtsson

Anna Oldner Bengtsson arbetar på gymnasiet i Sollentuna, där 200 lärare och 2000 elever på åtta olika program dagligen använder iPads i undervisning, kommunikation och bedömning. Hon är i lärare i svenska, mediekommunikation och förstelärare

Läs mer »
Anna-Lena Godhe

Anna-Lena Godhe

Anna-Lena Godhe är docent och specialiserad inom digitaliseringen av skolan. Just nu projektleder hon ett forskningsprojekt som undersöker vad digital kompetens innebär i praktiken för förskola, grundskola och gymnasieskola. Anna-Lena har en bakgrund som gymnasielärare

Läs mer »
Annika Sjödahl

Annika Sjödahl

Annika Sjödahl är högstadielärare i svenska i Båstad. Annika är även en uppskattad föreläsare, tidigare ämnesspanare för Lärarnas Riksförbund och har tilldelats Svenska Akademins svensklärarpris 2020.

Läs mer »
Åsa Fahlén

Åsa Fahlén

Åsa Fahlén är legitimerad gymnasielärare i samhällskunskap och historia och har arbetat som lärare i 19 år fram till 2016, då hon blev förbundsordförande för Lärarnas Riksförbund.

Läs mer »
Boel Nygren

Boel Nygren

Boel Nygren är läromedelsförfattare och redaktör med uppdrag från bland andra Natur och Kultur, Skogen i skolan och Utbildningsradion (UR).

Läs mer »
Britt-Marie Ejnestrand

Britt-Marie Ejnestrand

Britt-Marie Ejnestrand, avdelningschef IT/Administration, Barn- och utbildningsförvaltningen, Luleå kommun. Hon arbetat med IT och digitaliseringen hela det yrkesverksamma livet och det senaste 6 åren på central nivå i skolan.

Läs mer »
Camilla Askebäck Diaz

Camilla Askebäck Diaz

Camilla är förstelärare i digitala verktyg samt Ma-lärare i åk 8 på Södermalmsskolan i Stockholm. Utbildningskonsult och författare. Utsedd till Sveriges bästa lärare 2016 och Guldäpplepristagare 2019. Camilla är certifierad APLS samt MIEE.

Läs mer »
Charlotta Granath

Charlotta Granath

Charlotta Granath är förstelärare i demokrati- och värdegrundsfrågor samt lärare på Stiftelsen Viktor Rydbergs gymnasium och på lärarutbildningen vid Södertörns högskola. Hon är skolambassadör för EU, vinnare av Lärargalans Årets lärarinsats 2018 och har även

Läs mer »
Christer Borg

Christer Borg

Christer Borg* är en person som på senare år har blommat ut när han fick ett eget förråd och ansvar för att förändra rastverksamheten med eleven i fokus. Även om han är rik på erfarenhet

Läs mer »
Emelie Hahn

Emelie Hahn

Emelie Hahn är förstelärare i språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt samt lärare på Gränbyskolan i Uppsala kommun. Hon är eTwinningambassadör för Universitets- och högskolerådet, UHR. Emelie är vinnare av Guldäpplet 2020, den europeiska kvalitetsutmärkelsen för språkundervisning

Läs mer »
Erik Hall

Erik Hall

Erik Hall – Biträdande rektor med ansvar för elevhälsan. Erik är beteendevetare i botten och har sin bakgrund inom socialt arbete, främst inom socialtjänsten. Erik har i olika sammanhang också föreläst om elevhälsoarbete i praktiken,

Läs mer »
Fredrik Landmark

Fredrik Landmark

Fredrik Landmark* är en lärare som försöker jobba med yviga rörelser. Rörelserna är stora men också varma. Med ett leende på eleverna vill ha leda klassrummet. Inte jobbat allt för länge i yrket men står

Läs mer »
Imad Elabdala

Imad Elabdala

Imad Elabdala är en motståndskraftig optimist som har gått från krigsöverlevare och flykting till prisbelönt innovatör och uppskattad social entreprenör i Sverige. Hans egna erfarenheter av att gå igenom kriser, och beslutsamheten att återhämta sig

Läs mer »
Jack Werner

Jack Werner

Jack Werner har gjort sig ett namn genom sitt arbete med att belysa källkritik. Han är journalist, författare och en av grundarna till den prisbelönta satsningen Viralgranskaren. Jack driver även den populära podden om moderna

Läs mer »
Jenny Kimming

Jenny Kimming

Jenny Kimming är rektor på Bromma Folkhögskola och har jobbat med utbildningsfrågor och ledarskap i ett brett sammanhang sedan 2011, och innan dess som lärare i svenska som andraspråk. Hon brinner för Lärande för Hållbar

Läs mer »
Josef Sahlin

Josef Sahlin

Josef Sahlin är lärare i grunden och har många års erfarenhet av skolutveckling. Nu är han utbildningssamordnare i ESF-projektet BLIVA.

Läs mer »
Karin Lagerström

Karin Lagerström

Karin är verksamhetsutvecklare i Härryda kommun och arbetar bland annat med Lärande för hållbar utveckling riktat mot förskola och grundskola. Hon har stor erfarenhet av att leda utvecklingsprocesser på skolor och förskolor.

Läs mer »
Katarina Eriksson

Katarina Eriksson

Katarina Eriksson Verksamhetsutvecklare/projektledare IT/Administration, Barn och utbildningsförvaltningen, Luleå kommun. Hon har arbetat som lärare i 22 år, IT utvecklare och är författare till boken “Digitala möjligheter i en lärmiljöför alla”. Arbetar nu bland annat aktivt

Läs mer »
Katarina Lycken Rüter

Katarina Lycken Rüter

Katarina Lycken Rüter är gymnasielärare i religion, förstelärare på Anna Whitlocks gymnasium i Stockholm och läromedelsförfattare i religionskunskap för gymnasiet på Natur&Kultur.

Läs mer »
Katrin Forsgren

Katrin Forsgren

Katrin är verksamhetsutvecklare i Härryda kommun och arbetar bland annat med Lärande för hållbar utveckling riktat mot förskola och grundskola. Hon har stor erfarenhet av att leda utvecklingsprocesser på skolor och förskolor.

Läs mer »
Kristina Alricson

Kristina Alricson

Kristina (Tina) Alricson*, specialpedagog, avdelning Barn- och elevhälsan centrala teamet, Uppsala kommun. * En av Uppsala kommuns 14 talare.

Läs mer »
Larry Rollag

Larry Rollag

Larry Rollag*, specialpedagog, avdelning Barn- och elevhälsan centrala teamet, Uppsala kommun.  * En av Uppsala kommuns 14 talare.

Läs mer »
Lina Cederberg

Lina Cederberg

Lina Cederberg*, psykolog, avdelning Barn- och elevhälsan centrala teamet, Uppsala kommun. *En av Uppsala kommuns 14 talare.

Läs mer »
Linnéa Bergfalk Erkmar

Linnéa Bergfalk Erkmar

Linnéa Bergfalk Erkmar är legitimerad lärare i svenska, svenska som andraspråk och ryska som moderna språk och är idag verksam som lärare med utvecklingsuppdrag i Partille kommun. Var nominerad till Guldäpplet 2021 för sitt arbete

Läs mer »
Maria Björsell

Maria Björsell

Maria Björsell är speciallärare, författare och pedagogisk influencer. Som författare till Flykkpoddens lärarhandledning åker Maria på skolturné, träffar ungdomar och sprider poddens dynamiska samtal.

Läs mer »
Maria Franzén

Maria Franzén

Maria Franzen* är förstelärare på Lindbackens skola i Uppsala samt som konsult och utbildare som APLS. Maria har också arbetat med att utveckla och designa undervisningen med design för lärande för att skapa lärande som

Läs mer »
Maria Holmgren

Maria Holmgren

Maria är verksamhetsutvecklare i Härryda kommun och arbetar bland annat med Lärande för hållbar utveckling riktat mot förskola och grundskola. Hon har stor erfarenhet av att leda utvecklingsprocesser på skolor och förskolor.

Läs mer »
Marie Enberg

Marie Enberg

Marie* är utbildad 1-7 lärare och äventyrspedagog. 2011 tilldelades Marie priset årets idrottslärare och 2015 medverkade hon som konsult i svts program Gympaläraren. Marie arbetar på Nåntunaskolan i Uppsala som lärare, förstelärare och äventyrspedagog. *En

Läs mer »
Marie Tängdén

Marie Tängdén

Marie arbetar som undervisningsråd på Skolverket med frågor kring skolans digitalisering, bland annat med Skolverkets riktade insatser för skolans digitalisering och med sektorsansvaret för skolväsendets digitalisering. Tidigare har Marie arbetat som gymnasielärare och undervisat i

Läs mer »
Mary Seger Smedmark

Mary Seger Smedmark

Mary är slöjdlärare på Helenelundsskolan i Sollentuna. Som förstelärare leder hon arbetet med att utveckla undervisningen och är särskilt intresserad av bedömning och hur digitalt material är ett stöd.

Läs mer »
Mia Smith

Mia Smith

Mia Smith är lärare i engelska och tyska på Vallhamra skola i Partille. Utöver undervisningen föreläser Mia om bland annat de digitala aspekterna av främst språkundervisning och bedömning inom språkundervisning. Mia har under flera år

Läs mer »
Mundir Hajir

Mundhir Hajir

Mundhir Hajir är legitimerad lärare i svenska/SVA och i SO-ämnena och är idag verksam som lärare med utvecklingsuppdrag i Partille kommun. Var nominerad till Guldäpplet 2021 för sitt arbete med flerspråkiga elever. 

Läs mer »
Örjan Ekblom

Örjan Ekblom

Örjan Ekblom är professor i idrottsvetenskap, verksam vid GIH. Han studerar bl.a. kopplingen mellan fysisk aktivitet, stillasittande och kondition samt mellan psykisk hälsa och kognitiva förmågor.

Läs mer »
Patricia Diaz

Patricia Diaz

Patricia är doktorand på KTH inom lärarutbildning och digitalisering, gymnasielärare i spanska och engelska, föreläsare och författare. Har programlett UR:s “Lärlabbet” och fick Guldäpplets Jubileumsutmärkelse 2021.

Läs mer »
Semira Vikström

Semira Vikström

Semira Vikström – Rektor Visättraskolan I grunden är Semira legitimerad lärare i svenska, svenska som andraspråk och religionskunskap i årskurs 4–9. År 2014 utsågs hon till ”Årets chef” i Huddinge, 2018 var hon en av

Läs mer »
Therese Borgefeldt

Therese Borgefeldt

Therese undervisar sedan 15 år i hem- och konsumentkunskap och arbetar som HKK-lärare och förstelärare på Helenelundsskolan i Sollentuna. Där leder hon bl.a kollegialt lärande och kompetensutveckling.

Läs mer »
Tove Blomqvist

Tove Blomqvist

Tove Blomqvist*, psykolog, avdelning Barn- och elevhälsan centrala teamet, Uppsala kommun. * En av Uppsala kommuns 14 talare.

Läs mer »
Scroll to Top