
Anders Härdevik
Anders är grundskolechef och författare till boken “Tur för skolan att den är obligatorisk”. Han är en uppskattad talare och bollplank för många rektorer.
Programmet uppdateras löpande och vi reserverar oss för eventuella ändringar.
Anders är grundskolechef och författare till boken “Tur för skolan att den är obligatorisk”. Han är en uppskattad talare och bollplank för många rektorer.
Andreas Jonasén* är legitimerad gymnasielärare i samhällskunskap och historia, förstelärare samt undervisar ämnesdidaktik på Uppsala universitet. Andreas har mångårig erfarenhet av att arbeta i gymnasieskolan. * En av Uppsala kommuns 14 talare.
Annette Bergström* är ämneslärare på gymnasiet sedan 20 år, samhällskunskap, geografi och historia. * En av Uppsala kommuns 14 talare.
Lärare för årskurs 4-9 på Eriksdalsskolan i Stockholm och driver tillsammans med kollegor skolans Makerspace.
Anna Bromark* är förstelärare. Hon har stor erfarenhet av arbete med elever i grundskola med komplext behov av särskilt stöd, med starkt utmanande beteende. *En av Uppsala kommuns 14 talare.
Boel Nygren är läromedelsförfattare och redaktör med uppdrag från bland andra Natur och Kultur, Skogen i skolan och Utbildningsradion (UR).
Catharina Ekdahl är senior jurist på www.prv.se med upphovsrätt som expertområde och samordnare av PRV:s hållbarhetsarbete enligt FN:s Agenda 2030.
Ellen Hallgren är museipedagog på Historiska museet och ansvarig för Sveriges Historia en digital resurs för historielärare.
Emma Carlström undervisar i årskurs ett på Brunnskolan och driver en blogg på Pedagog Örebro. Emma har blivit uppmärksammad för sitt engagerade arbete med digital kompetens i sin undervisning av lågstadiebarn. Du kan se delar
Kan man bygga ett företag på att enbart göra sånt man tycker är kul? Det var den frågan Faizal Luttamaguzi ville ha svar på när han för ett par år sedan bestämde sig för att
Fredrik har vunnit årets teknolog, matlagnings-VM för robotar och SVT:s Genikampen och är forskare vid Linköpings universitet. Utöver det driver företaget Dyno Robotics som utvecklar sociala robotar.
Gunilla Pettersson Berggren, förstelärare på Sjöstadsskolan. Hon är en av författarna bakom boken Lärardriven skolutveckling – undervisning på vetenskaplig grund.
Håkan Nygård* är matematik- och fysiklärare på gymnasiet Celsiusskolan i Uppsala med mer än 25 års erfarenhet. Han har en bakgrund av att arbeta både på yrkesprogram och teoretiska program. Håkan är förstelärare med bl.a.
Jannike Tillå är ämnesområdes- och kommunikationschef på Internetstiftelsen. Hon är talesperson för rapporten Svenskarna och internet och specialiserad inom frågan om barnen och internet.
Förstelärare och klasslärare i åk 5, Bälinge skola. *Tre av Uppsala kommuns 14 talare.
Johanna Bolling är förstelärare i matematik och arbetar på mellanstadiet, på Sanduddens skola Ekerö. Johanna har många års erfarenhet av att arbeta i skolan och med skolutveckling.
Johanna* är grundskollärare och förstelärare på Almtunaskolan i Uppsala. Hon arbetar för att bidra till internationalisering och utveckling av engelskundervisningen, med bland annat dramatiseringar och skönlitteratur. Hon har också fortbildat andra lärare inom detta område.
Josefine är matematiklärare, utbildare och läromedelsförfattare. Hon har introducerat Singaporemodellen i Sverige och arbetar för att utveckla matematikundervisningen i skolan. www.singaporematte.se
Lärare för årskurs 7-9 på Eriksdalsskolan i Stockholm och driver tillsammans med kollegor skolans Makerspace.
Kristina Alexanderson är ansvarig för Internetstiftelsens skolsatsningar. Hon är en av Sveriges ledande experter i arbetet med digital kompetens i skolan och en mycket uppskattad föreläsare. År 2021 vann hon Guldäpplets jubileumsutmärkelse för sitt gedigna
Lärare för årskurs 4-6 på Eriksdalsskolan i Stockholm och driver tillsammans med kollegor skolans Makerspace.
Lena Lindblad Petersen, rektor på Hedvig Eleonora skola. Hon är även en av författarna bakom boken Lärardriven skolutveckling – undervisning på vetenskaplig grund.
Lotta Ramqvist Iderbring är undervisningsråd och arbetar med frågor som handlar om skolans digitalisering.
Malins föreläsningar levereras med värme, glädje och mycket energi. Hon är legitimerad grundskollärare 4-9 i ämnena svenska, SO och engelska, coach, förstelärare, föreläsare och utbildningskonsult inom IKT. Med över 20 års erfarenhet som lärare har
Malin Fransson har arbetat som grundskolelärare i svenska och svenska som andraspråk på ett flertal olika skolor i drygt tjugo år. Sedan hösten 2021 arbetar hon som biträdande rektor på den nystartade Viktor Rydbergs skola
Lärare för årskurs 4-6 på Eriksdalsskolan i Stockholm och driver tillsammans med kollegor skolans Makerspace.
Marcello Marrone är huvudprojektledare för digitaliseringen av de nationella proven.
Lärare i matematik och naturorienterande ämnen på Rålambshovsskolan i Stockholm.
Mia är en engagerad och erfaren SO-lärare, IT-pedagog samt förstelärare på Nya Elementar skola i Bromma. Mia fick pris som årets lärare i Stockholm stad 2018, och sedan 2019 är hon dessutom en Apple Distinguished
Moa Ahrnbom är förstelärare i elevers ansvar och inflytande och arbetar på lågstadiet, på Hedvig Eleonora skola Stockholms stad. Moa har många års erfarenhet av att arbeta i skolan och med skolutveckling.
Nina Bergdahl, Fil.dr. är lektor i didaktik och digitalisering vid gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen i Malmö och affilierad vid Stockholms universitet. Hennes intressen är engagemang, design och ledarskap.
Patricia är doktorand på KTH inom lärarutbildning och digitalisering, gymnasielärare i spanska och engelska, föreläsare och författare. Har programlett UR:s “Lärlabbet” och fick Guldäpplets Jubileumsutmärkelse 2021.
Förstelärare och klasslärare i åk 2, Bälinge skola. *Tre av Uppsala kommuns 14 talare.
Pia är utbildare och läromedelsförfattare. Hon har introducerat Singaporemodellen i Sverige och arbetar för att utveckla matematikundervisningen i skolan. www.singaporematte.se
Rikard Önell* är matematik- och fysiklärare på gymnasiet Celsiusskolan i Uppsala med mer än 25 års erfarenhet. Han har en bakgrund av att arbeta både på yrkesprogram och teoretiska program. Rikard är ämnesansvarig både i
Stefan Boström* är legitimerad psykolog. Han har stor erfarenhet av arbete med elever i grundskola med komplext behov av särskilt stöd, med starkt utmanande beteende. *En av Uppsala kommuns 14 talare.
Stina Eriksson Melki* är legitimerad lärare i religionskunskap och historia med mångårig erfarenhet av att undervisa på gymnasiet. * En av Uppsala kommuns 14 talare.
Ulrica är förstelärare i stödjande och tillgängliga lärmiljöer och arbetar som lärare i åk 5-6 på Ullvi skola. Hon är även digitaliseringsutvecklare för grundskolan i Leksands kommun och har många års erfarenhet av att jobba
Ulrika är speciallärare åk 1-6 på Kvarngärdesskolan i Uppsala. Hon arbetar för att bidra till internationalisering och utveckling av engelskundervisningen, med bland annat dramatiseringar och skönlitteratur. Hon har också fortbildat andra lärare inom detta område.