
Anders Enström
Anders Enström arbetar som förstelarare i IKT på Lärande Grundskola Skapa i Huddinge. Anders har arbetat med digitala verktyg i klassrummet i 15 år och tycker kreativitet och innovation är viktigt. Anders vann Guldäpplet 2022.
Programmet uppdateras löpande och vi reserverar oss för eventuella ändringar.
Anders Enström arbetar som förstelarare i IKT på Lärande Grundskola Skapa i Huddinge. Anders har arbetat med digitala verktyg i klassrummet i 15 år och tycker kreativitet och innovation är viktigt. Anders vann Guldäpplet 2022.
Anders 40-årig 2 barnspappa som arbetat som förskollärare sedan 2004. Har de senaste åren även arbetat som handledare för Läslyftet och för Skua (Språk och kunskapsutvecklande arbete). Brinner för det kollegiala lärandet. Att vi gör
Anna Bromark är klasslärare på en f-6-skola och förstelärare. Hon har stor erfarenhet av arbete med elever i grundskola med komplext behov av stöd, med starkt utmanande beteende.
Anna Rosenqvist, lärare, författare och skapare av ämnet BRUS (Beröm Reflektera Utvärdera Skratta). Medförfattare till boken ”Källkritik på Schemat” som kom ut 2019. Anna har även varit gäst i podden Digitala lektioner.
Anne-Marie Körling är flerfalt prisbelönad för sitt läsfrämjande arbete, Svenska Akademien svensklärarpris, Eldsjälspriset från Svenska barnboksakademien, Ingvar Lundbergs pris, demokratipris i Freinets anda samt Sciras pris för främjande för läsningen. Körling är numera adjunkt vid
Camilla Abramsson är utbildad lärare, ateljerista och sedan 2015 samhällsentreprenör samt självbetitlad spillirista då hon tillsammans med sina kollegor “hittade på” utbildningscentret Spilloteket. År 2018 fick Spilloteket utmärkelsen Bästa kommunikation av de Globala målen, av
Cecilia Düringer, gymnasielärare i svenska och historia, är programledare för Sveriges Radios podd P3 Historia och författare till Punkt Litteraturhistoria. 2017 tilldelades hon Stora Radiopriset i kategorin ”Årets Rookie”, vilket 2022 följdes upp med Guldörat
Christine Grahn är ansvarig för samhällsfrågor på underhållningsplattformen TikTok, där #LearnOnTikTok har mer än 450 miljarder visningar. Christine har tidigare arbetat bl.a. på Facebook och som politiskt sakkunnig på Regeringskansliet.
Christine Skjäl är legitimerad förskollärare, gymnasielärare och rektor vid Delfinens förskola i Jönköping. Hon har över 30 års erfarenhet av att ha undervisat barn, elever och vuxna. Hennes förskola har tagit fram en innovation som
Daniel Esberg är utbildad pedagog och jobbar med skolmaterial och lärarfortbildningar på Svenskt Näringsliv. Han har tidigare drivit eget företag, jobbat på Arbetsmarknadsdepartementet, Ung Företagsamhet och på Ungdomsbarometern. Han har dessutom lång erfarenhet från att
Daniel Eskilson är biträdande direktör på utbildningsförvaltningen i Uppsala kommun. Han är även avdelningschef för utveckling och kvalité där IKT och digitalisering ingår. Tidigare arbetade Daniel som utvecklingsstrateg på Statens institutionsstyrelse med fokus på skolverksamheten,
Elisabeth Heimer leg förskollärare med utvecklingsuppdrag. Har arbetat med två Forskning och utvecklingsprojekt inom taluppfattning i Uppsala Kommun. Dessa projekt har resulterat i två rapporter som finns Pedagog Uppsala. Brinner för att få hela arbetslaget
Embla Persson är ordförande för Sveriges största ungdomsorganisation – Sveriges Elevkårer. Sveriges Elevkårers främsta uppgift är att göra det möjligt för elever att forma föreningar – elevkårer – på sina skolor och att stötta deras
Fredrik Malm är ordförande i riksdagens utbildningsutskott och skolpolitisk talesperson för Liberalerna. Han har varit riksdagsledamot sedan 2006. En av hans prioriterade frågor är att säkerställa alla elevers rätt till tryckta läromedel i skolan.
Frida Kjellgren är utbildad lärare, ateljerista och sedan 2015 samhällsentreprenör samt självbetitlad spillirista då hon tillsammans med sina kollegor “hittade på” utbildningscentret Spilloteket. År 2018 fick Spilloteket utmärkelsen Bästa kommunikation av de Globala målen, av