
Anders Enström
Anders Enström arbetar som förstelarare i IKT på Lärande Grundskola Skapa i Huddinge. Anders har arbetat med digitala verktyg i klassrummet i 15 år och tycker kreativitet och innovation är viktigt. Anders vann Guldäpplet 2022.
Programmet uppdateras löpande och vi reserverar oss för eventuella ändringar.
Anders Enström arbetar som förstelarare i IKT på Lärande Grundskola Skapa i Huddinge. Anders har arbetat med digitala verktyg i klassrummet i 15 år och tycker kreativitet och innovation är viktigt. Anders vann Guldäpplet 2022.
Annika är förstelärare på Knutby skola, och har jobbat i alla åldrar upp till åk 6 under sina 14 år som lärare. I dagsläget undervisar hon i årskurs 4-6. Hon är också delaktig i ansvaret
Utbildad lärare för fritidshem, förskoleklass till åk 6. Har arbetat på Ramsta skola i 14 år och varit med i ledningsgruppen sedan 10 år. Arbetar sedan många år som förstelärare på Ramsta skola. I försteläraruppdraget
Bettina Römer är förstelärare i matematik på Ramsta skola, Uppsala. Sedan fem år tillbaka är hon även projektledare för ett Erasmus-projekt tillsammans med en spansk internationell skola, Lope de Vega International School. Hon är mycket
Camilla Abramsson är utbildad lärare, ateljerista och sedan 2015 samhällsentreprenör samt självbetitlad spillirista då hon tillsammans med sina kollegor “hittade på” utbildningscentret Spilloteket. År 2018 fick Spilloteket utmärkelsen Bästa kommunikation av de Globala målen, av
Camilla är IT-pedagog på Alviksskolan i Stockholm. Lärare, utbildningskonsult och författare. Utsedd till Sveriges bästa lärare 2016 och Guldäpplepristagare 2019. Camilla är certifierad APLS samt MIEE.
Sedan 2020 är Erik doktorand i Tillämpad Informationsteknologi med inriktning mot utbildningsvetenskap vid IT-fakulteten, institutionen för tillämpad IT och är antagen till Forskarskolan i utbildningsvetenskap vid Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning (CUL). Hans forskning handlar
Frida Kjellgren är utbildad lärare, ateljerista och sedan 2015 samhällsentreprenör samt självbetitlad spillirista då hon tillsammans med sina kollegor “hittade på” utbildningscentret Spilloteket. År 2018 fick Spilloteket utmärkelsen Bästa kommunikation av de Globala målen, av
Henrik Pallin är utbildad kurator, socionom och specialiserad på barns internetanvändning. Han är en mycket uppskattad talare bland skolelever och föreläser om allt från samspel och relationer till integritet på nätet. Just nu är han
Ingela Dahlqvist lärare och rektor från Finland. Hon har under de 10 senaste åren arbetat som rektor i Sverige, just nu i Västerås.
Jannike Tillå, affärsområdes- och kommunikationschef på Internetstiftelsen. Hon är talesperson för rapporten Svenskarna och internet och specialiserad inom barn och internet.
Jenni Nilsson har en lång erfarenhet av arbetet i förskolan och är idag doktorand i pedagogik vid Uppsala universitet. Utöver forskarutbildningen undervisar hon blivande förskollärare och handleder verksamma arbetslag och rektorer. Hon är även författare
Josefine Rejler är förstelärare i matematik, utbildare och författare till läromedlet Singma matematik. Tillsammans med Pia Agardh har hon introducerat Singaporemodellen i Sverige och de arbetar sedan 2014 med att fortbilda lärare och stödja skolor
Kaisa Vuorinen, fil.dr., Helsingfors universitet, sakkunnig i positiv utbildning och styrkebaserat lärande. Kaisa har redan utbildat lärare i mer än 20 länder och har talat om “Hur man ser det goda i barn” på ett
Katarina Pietrzak är strateg för Livslångt lärande RISE. Katarina jobbar med att utveckla och utforska metoder, motivation, processer och mindset kring lärande som grunden för allt. För vilka vi är och utvecklas som människor, för
Kristina Alexanderson, ansvarig för Internetstiftelsens skolsatsningar. Hon är en av Sveriges ledande experter inom digital kompetens i skolan. År 2021 vann hon Guldäpplets jubileumsutmärkelse för sitt gedigna arbete med att hjälpa elever bli smartare internetanvändare.