
Anders Enström
Anders Enström arbetar som förstelarare i IKT på Lärande Grundskola Skapa i Huddinge. Anders har arbetat med digitala verktyg i klassrummet i 15 år och tycker kreativitet och innovation är viktigt. Anders vann Guldäpplet 2022.
Programmet uppdateras löpande och vi reserverar oss för eventuella ändringar.
Anders Enström arbetar som förstelarare i IKT på Lärande Grundskola Skapa i Huddinge. Anders har arbetat med digitala verktyg i klassrummet i 15 år och tycker kreativitet och innovation är viktigt. Anders vann Guldäpplet 2022.
Anders 40-årig 2 barnspappa som arbetat som förskollärare sedan 2004. Har de senaste åren även arbetat som handledare för Läslyftet och för Skua (Språk och kunskapsutvecklande arbete). Brinner för det kollegiala lärandet. Att vi gör
Andre Oterhals ingår i ett arbetslag tillsammans med Daniel Abrahamsson och Annika Orrelöv som brinner för rörelse och hållbar utveckling
Anna Åkerfeldt är fil dr i didaktik och specialiserar sig på digitala lärresurser och distansundervisning och har bland annat arbetet med att ta fram Skolverkets stöd för att välja och värdera digitala lärresurser.
Anna Bromark är klasslärare på en f-6-skola och förstelärare. Hon har stor erfarenhet av arbete med elever i grundskola med komplext behov av stöd, med starkt utmanande beteende.
Anna Rosenqvist, lärare, författare och skapare av ämnet BRUS (Beröm Reflektera Utvärdera Skratta). Medförfattare till boken ”Källkritik på Schemat” som kom ut 2019. Anna har även varit gäst i podden Digitala lektioner.
Anne-Marie Körling är flerfalt prisbelönad för sitt läsfrämjande arbete, Svenska Akademien svensklärarpris, Eldsjälspriset från Svenska barnboksakademien, Ingvar Lundbergs pris, demokratipris i Freinets anda samt Sciras pris för främjande för läsningen. Körling är numera adjunkt vid
Annika är förstelärare på Knutby skola, och har jobbat i alla åldrar upp till åk 6 under sina 14 år som lärare. I dagsläget undervisar hon i årskurs 4-6. Hon är också delaktig i ansvaret
Annika Orrelöv ingår i ett arbetslag tillsammans med Daniel Abrahamsson och Andre Oterhals som brinner för rörelse och hållbar utveckling.
Utbildad lärare för fritidshem, förskoleklass till åk 6. Har arbetat på Ramsta skola i 14 år och varit med i ledningsgruppen sedan 10 år. Arbetar sedan många år som förstelärare på Ramsta skola. I försteläraruppdraget
Bettina Römer är förstelärare i matematik på Ramsta skola, Uppsala. Sedan fem år tillbaka är hon även projektledare för ett Erasmus-projekt tillsammans med en spansk internationell skola, Lope de Vega International School. Hon är mycket
Camilla Abramsson är utbildad lärare, ateljerista och sedan 2015 samhällsentreprenör samt självbetitlad spillirista då hon tillsammans med sina kollegor “hittade på” utbildningscentret Spilloteket. År 2018 fick Spilloteket utmärkelsen Bästa kommunikation av de Globala målen, av
Camilla är IT-pedagog på Alviksskolan i Stockholm. Lärare, utbildningskonsult och författare. Utsedd till Sveriges bästa lärare 2016 och Guldäpplepristagare 2019. Camilla är certifierad APLS samt MIEE.
Catarina Player-Koro, professor i pedagogiskt arbete vid Högskolan i Borås och docent vid institutionen för didaktik och pedagogisk profession vid Göteborgs Universitet. Catarina har studerat effekterna av skolans digitalisering i över 20 år och besitter
Cecilia Düringer, gymnasielärare i svenska och historia, är programledare för Sveriges Radios podd P3 Historia och författare till Punkt Litteraturhistoria. 2017 tilldelades hon Stora Radiopriset i kategorin ”Årets Rookie”, vilket 2022 följdes upp med Guldörat