Seminarieprogram

År
Datum
Målgrupp
Spår
Digital kompetens
Sal
Sortera  
18 Resultat
Örjan Ekblom
Örjan Ekblom 

Fysisk aktivitet och hjärnhälsa i skolan

Här får du veta hur skolor kan främja fysisk aktivitet inom skolvardagen och vilka effekter det kan ge. Samband mellan fysisk aktivitet och hjärnhälsa beskrivs, men även vad vi behöver mer kunskap om. Fysisk aktivitet

Läs mer »
Pelle Sandstrak
Pelle Sandstrak 

Mr Tourette – För Ovanlighetens Skull

Ett annorlunda stand up föredrag med pedagogik, komik, tragik. En hyllning till de i skolan som gav Pelle en självbild genom att bete sig Istörd+ och våga göra fel. En resa från uteliggare till inneliggare,

Läs mer »
Monica Cardozo
Monica Cardozo 

Det förstörda klassrummet

Vad händer när klassrummet inte fungerar? När ramarna ändras eller ibland försvinner hel? Vem är jag som lärare när eleverna ändras konstant för att deras världar förändras konstant? Hur gör man som lärare när ens

Läs mer »
Malin Fransson
Malin Fransson 

Läsförståelse – mer än avkodning

Den gemensamma läsningen är central för att utveckla elevers läsförståelse. I föreläsningen kommer Malin Fransson beskriva aktiviteter som skapar motivation och läslust. Likaså läggs fokus på hur elevers förförståelse för texter kan aktiveras, hur olika

Läs mer »
Fredrik Söderlund
Fredrik Söderlund 

Likvärdig förskola?

Under sin förskoleutbildning ska barn ges förutsättningar att utveckla adekvat digital kompetens genom att lära sig förstå den digitalisering de möter i vardagen. Barnen ska få möjlighet att grundlägga ett kritiskt och ansvarsfullt förhållningssätt till

Läs mer »
Essi Alho
Essi Alho 

Lajka – för en tryggare nätvardag, på skolan och utanför

Prinsparets stiftelse bildades i samband med Prinsparets bröllop i juni 2015. Stiftelsens vision är att alla barn och unga ska ha möjlighet att vara sig själva. Stiftelsens verksamhetsområden, tryggare nätvardag och dyslexi, grundar sig i

Läs mer »
Andrey Shupilakov
Andrey Shupilakov 

Utveckla elevernas datalogiska tänkande

I denna föreläsning kommer alla lärare i grundskolan, inte bara de som undervisar i teknik och matematik, få redskap och inspiration att använda mer ändamålsenliga digitala redskap och programmeringsverktyg för att höja elevernas inlärningspotential och

Läs mer »
Scroll to Top