Seminarieprogram

År
Datum
Målgrupp
Spår
Digital kompetens
Sal
Sortera  
24 Resultat
Erik Hall
Semira Vikström
Erik Hall  Semira Vikström 

Elevhälsa i praktiken – Hur gör vi?

Semira Vikström, rektor och Erik Hall, bitr. rektor, har arbetat tillsammans på Visättraskolan under sju läsår och de delar med sig av erfarenheter från att ha utvecklat Visättraskolan till en skola som idag genomsyras av

Läs mer »
Anders Lundin
Anders Lundin 

Att skickliggöra varandra.

Anders Lundin kommer att prata om konsten att göra varandra skickliga. Detta är en viktig nyckel till att skapa en framgångsrik och hållbar kultur på arbetsplatsen. I framgångsreceptet är viktiga ingredienser att vara ärliga och

Läs mer »
Joakim Sveland
Joakim Sveland 

Inte utan min dator! – skolan, digitaliseringen och ett förändrat lärande

Digitaliseringen skulle revolutionera undervisningen. Så varför förbättras inte resultaten av mer digital teknik? Allt fler forskare, lärare och elever vittnar om att digitaliseringen driver upp tempot i sättet som vi skriver, söker och läser. Det

Läs mer »
Imad Elabdala
Imad Elabdala 

Hur kan innovation öka barns psykiska hälsa?

Hur kan digitalisering öka barns psykiska hälsa i en tid av Instagram och Youtube? Kan man blanda psykologi med teknologi? Följ med på inspirerande resa av en Krig Överlevare som försöker rädda världen genom innovation.

Läs mer »
Petter Alexis Askergren
Petter Alexis Askergren 

En hyllning till språket

Petter är ett levande exempel på hur okonventionella vägar kan leda till en uppskattning för ord och språk. Trots att han knappt kunde skriva sitt namn när han gick i skolan, har Petter idag skrivandet

Läs mer »
Christina Stielli
Christina Stielli 

Vem ser till så att det blir kul på jobbet?

Det talas mycket om att ’hitta’ olika saker – hitta lugnet, hitta kraften, hitta arbetsglädjen. Men arbetsglädje går inte att hitta, den går bara att skapa. Det är dags att ta glädjen på allvar eftersom

Läs mer »
Jonas Monsén
Jonas Monsén 

Är du sär, eller?

Om elever i särskolans självuppfattning och hur vi kan hjälpa dem att bli kompetenta samhällsmedborgare. För att vi ska kunna stötta eleverna på bästa sätt måste vi organisera oss rätt, vi måste också utveckla vårt

Läs mer »
Malin Valsö
Malin Valsö 

Fysisk lärmiljö – optimera för trygghet, arbetsro och lärande.

Den fysiska lärmiljön hjälper eller stjälper koncentration, minne, språkutveckling och samarbete samt ökar eller minskar risken för diskriminering och kränkningar. Genom att medvetet nyttja och anpassa den fysiska lärmiljön ökar tillgänglighet och likvärdighet. Den fysiska

Läs mer »
Joanna Lundin
Joanna Lundin 

Extra anpassningar eller god undervisning?

Hur möter vi elevers olika behov? Pratar vi egentligen om vad god undervisning är eller är det så att vi fokuserar för mycket på olika extra anpassningar? Joanna tar upp vad som kännetecknar en god

Läs mer »
Scroll to Top