År
Datum
Målgrupp
Spår
Digital kompetens
Sal

Seminarieprogram

Din biljett avgör vilka spår du har tillgång till. Internetstiftelsens programpunkter ingår för dig med antingen Kombobiljett eller biljett för Pedagogik- & didaktikspåret

År

Programmet uppdateras löpande och vi reserverar oss för eventuella ändringar.

Sortera  
15 Resultat
Åsa Fahlén
Charlotta Granath
Johanna Jaara Åstrand
Lina Axelsson Kihlblom
Sofia Wadensjö Karén
Åsa Fahlén  Charlotta Granath  Johanna Jaara Åstrand  Lina Axelsson Kihlblom  Sofia Wadensjö Karén 

Skolan och demokratiuppdraget

Skolans demokratiska uppdrag handlar både om att ge kunskap om demokrati och att visa vad det är i praktiken. Demokratiuppdraget ska ses som en integrerad del av skolans kunskapsuppdrag men det finns lärare som tycker

Läs mer »
Gunilla Pettersson Berggren
Lena Lindblad Petersen
Gunilla Pettersson Berggren  Lena Lindblad Petersen 

Att leda lärarledd skolutveckling

Genom en medveten organisation och ett tydligt ledarskap kan lärare få utrymme att bedriva systematisk undervisningsutveckling. En vetenskaplig och kollegial arbetsmodell skapar ett gemensamt intresse för elevernas lärande och undervisningens resultat. Föreläsningen ger viktiga nycklar

Läs mer »
Kerstin Roshed
Kerstin Roshed 

Bemöta och bli bemött

I vår roll som lärare bemöter vi varje dag våra elever och deras föräldrar. Föräldrarna bemöter i sin tur lärare utifrån lärarprofessionen. Både relationer och kunskaper står på spel. “Lyckas vi kan vi skapa magi,

Läs mer »
Anna Bromark
Stefan Boström
Anna Bromark  Stefan Boström 

“Det var alltid mitt fel” – att nå fram till elever när vi testat allt och inget funkar

Stefan och Anna vill dela med sig av hur en kan förhålla sig professionellt till elever med komplex problematik och ge konkreta exempel på arbetssätt och metoder. Genom föreläsningen vävs elevens egen röst ihop med

Läs mer »
Fredrik Löfgren
Fredrik Löfgren 

Framtidens arbetsmarknad

Följ med på en resa in i framtiden när Fredrik Löfgren gör nedslag i olika branscher och ger konkreta exempel på hur robotar används idag. Hur kommer robotarna att påverka och förbättra människors livskvalité? Hur

Läs mer »
Ann-Therese Enarsson
Ann-Therese Enarsson 

Framtiden, skolan och jobben

Pandemin har fungerat som en katalysator på digitaliseringen i samhället. Vad kommer det betyda för jobben, samhället och inte minst skolan? Att leda i osäkerhet och förändring är en alltmer attraktiv förmåga, hur kan skolan

Läs mer »
Britt-Marie Ejnestrand
Katarina Eriksson
Britt-Marie Ejnestrand  Katarina Eriksson 

Luleås digitaliseringsresa, från strategi till verklighet

Följ med på Luleås digitaliseringsresa och lär dig hur Luleå omvandlat den nationella digitala strategin till ett funktionellt stöd för verksamhetens pedagoger och barn/elever genom konkreta arbetsprocesser och ett strukturerat, dokumenterat och förankrat digitalt ekosystem.

Läs mer »
Imad Elabdala
Imad Elabdala 

Hur vänder man sårbarheten till lycka!

Med empowerment som nyckelord skildrar social entreprenören Imad hur två år av intensivt självutforskande blev hans väg till återhämtning. Imad föreläser om sina egna erfarenheter av PTSD. I Syrien arbetade Imad som ingenjör inom hållbarhetsfrågor,

Läs mer »
Jenny Kimming
Jenny Kimming 

Interkulturella och digitala aspekter på ledarskap

Många av oss fick lära oss mycket på kort tid när det gäller att leda på distans och leda i interkulturella miljöer. Det handlar en hel del om olika förhållanden, förkunskaper och förväntningar men också

Läs mer »
Faizal Luttamaguzi
Faizal Luttamaguzi 

Hur man får igång elevers entreprenöriella tänk?

I en tid då en 11- åring är den mest inkomstbringade personen på Youtube så är det inte en överraskning att fler och fler barn och ungdomar ser titlar som “influencer”, “kreatör” och “streamer” som

Läs mer »
Scroll to Top