Seminarieprogram

År
Datum
Målgrupp
Spår
Digital kompetens
Sal
Sortera  
19 Resultat
Faizal Luttamaguzi
Faizal Luttamaguzi 

Få igång elevers entreprenöriella tänk

Många unga idag ser sig själva i en framtid där de livnär sig på att vara glamorösa Youtubers, Instagramprofiler eller Gamers, det vill säga self-made entreprenörer. Hur genomförbara är sådana karriärval och är de oförenliga

Läs mer »
Malin Valsö
Malin Valsö 

Fysisk lärmiljö – optimera för trygghet, arbetsro och lärande.

Den fysiska lärmiljön hjälper eller stjälper koncentration, minne, språkutveckling och samarbete samt ökar eller minskar risken för diskriminering och kränkningar. Genom att medvetet nyttja och anpassa den fysiska lärmiljön ökar tillgänglighet och likvärdighet. Den fysiska

Läs mer »
Jenny Hörnqvist och Karin Malmberg
Jenny Hörnqvist och Karin Malmberg 

Hur kan vi avlasta kognitiva delar och arbeta multimodalt för elever som har svårigheter att nå målen?

Lärmiljöanpassningar ska ge maximal utdelning på så liten insats som möjligt. Har vi kunskap om vilka funktioner som styr inlärningen i grunden är det också lättare för oss att ge eleverna generella strategier som spänner

Läs mer »
Ann-Therese Enarsson
Ann-Therese Enarsson 

Vad händer när chefen blir en app?

Ann-Therese Enarsson delar generöst med sig av sina insikter om hur teknik och värderingar formar framtidens samhälle. Vad behöver vi kunna i ett alltmer automatiserat arbetsliv där självlärande maskiner, AI och robotar tar allt mer

Läs mer »
Fredrik Löfgren
Fredrik Löfgren 

Framtidens arbetsmarknad

Följ med på en resa in i framtiden när Fredrik Löfgren gör nedslag i olika branscher och ger konkreta exempel på hur robotar används idag. Hur kommer robotarna att påverka och förbättra människors livskvalité? Hur

Läs mer »
Pelle Sandstrak
Pelle Sandstrak 

Mr Tourette – För Ovanlighetens Skull

Ett annorlunda stand up föredrag med pedagogik, komik, tragik. En hyllning till de i skolan som gav Pelle en självbild genom att bete sig Istörd+ och våga göra fel. En resa från uteliggare till inneliggare,

Läs mer »
Bodil Sölve
Bodil Sölve 

Nyfiken på internationellt elevarbete

Mårtenskolan i Lund har under tre års tid ingått i ett Erasmusprojekt som handlat om läs och-skrivutveckling i åldrarna 4-12 år. Projektet har bl a hanterat ämnen som: Vilka typer av texter arbetar man med

Läs mer »
Felicia Grosin
Felicia Grosin 

Psykologi i klassrummet för ett hållbart lärande

Hur kan vi förebygga stress i klassrummet och samtidigt främja inlärning? Vad säger psykologin om framgångsrik undervisning och ledarskap? Hur kan psykologisk kunskap komma till nytta i klassrummet med hänsyn till hälsa, relationsskapande och lärande?

Läs mer »
Scroll to Top