År
Datum
Målgrupp
Spår
Digital kompetens
Sal
Sortera  
17 Resultat
Johanna Bolling
Moa Ahrnbom
Johanna Bolling  Moa Ahrnbom 

Kooperativt lärande ett hållbart lärande

Vi kommer berätta om hur vi använt kooperativt lärande för att skapa ett samarbetande klassrum och hur det blir en del av värdegrundsarbetet. Vår föreläsning kommer bjuda på tips om möblering, heterogena grupper, strukturer, roller

Läs mer »
Nina Bergdahl
Nina Bergdahl 

Lärares förståelse av engagemang online

Elevers engagemang är den mest kritiska faktorn för skolframgång. Men hur tolkar och stödjer lärare elevernas engagemang när undervisningen flyttar online? Här presenteras en studie genomförd i samarbete med IFOUS där åtta skolhuvudmän deltagit. Du

Läs mer »
Katrin Forsgren
Karin Lagerström
Maria Holmgren
Katrin Forsgren  Karin Lagerström  Maria Holmgren 

”Tillsammans för Agenda 2030” – ett projekt med med värdeskapande lärande i fokus

Hur kan eleverna påverka sitt närsamhälle? Kan utbildning om hållbarhet användas för att utveckla elevernas handlingskraft och framtidstro? Hur kan skolan bli en viktigt del av företagens hållbarhetsarbete? Inom projektet ”Tillsammans för Agenda 2030” lär

Läs mer »
Erik Hall
Semira Vikström
Erik Hall  Semira Vikström 

Att vända en skola

År 2012 fick Visättraskolan 22 nedslag i Skolinspektionens tillsyn av verksamheten. Sex år senare fick skolan den högsta bedömningen på samtliga områden i Skolinspektionens regelbundna kvalitetsgranskning, och lyftes fram som ett gott exempel. Hur har

Läs mer »
Imad Elabdala
Imad Elabdala 

Hur vänder man sårbarheten till lycka!

Med empowerment som nyckelord skildrar social entreprenören Imad hur två år av intensivt självutforskande blev hans väg till återhämtning. Imad föreläser om sina egna erfarenheter av PTSD. I Syrien arbetade Imad som ingenjör inom hållbarhetsfrågor,

Läs mer »
Scroll to Top