Seminarieprogram

År
Datum
Målgrupp
Spår
Digital kompetens
Sal
Sortera  
46 Resultat
Imad Elabdala
Imad Elabdala 

Hur kan innovation öka barns psykiska hälsa?

Hur kan digitalisering öka barns psykiska hälsa i en tid av Instagram och Youtube? Kan man blanda psykologi med teknologi? Följ med på inspirerande resa av en Krig Överlevare som försöker rädda världen genom innovation.

Läs mer »
Pelle Sandstrak
Pelle Sandstrak 

Mr Tourette – För Ovanlighetens Skull

Ett annorlunda stand up föredrag med pedagogik, komik, tragik. En hyllning till de i skolan som gav Pelle en självbild genom att bete sig Istörd+ och våga göra fel. En resa från uteliggare till inneliggare,

Läs mer »
Bodil Sölve
Bodil Sölve 

Nyfiken på internationellt elevarbete

Mårtenskolan i Lund har under tre års tid ingått i ett Erasmusprojekt som handlat om läs och-skrivutveckling i åldrarna 4-12 år. Projektet har bl a hanterat ämnen som: Vilka typer av texter arbetar man med

Läs mer »
Felicia Grosin
Felicia Grosin 

Psykologi i klassrummet för ett hållbart lärande

Hur kan vi förebygga stress i klassrummet och samtidigt främja inlärning? Vad säger psykologin om framgångsrik undervisning och ledarskap? Hur kan psykologisk kunskap komma till nytta i klassrummet med hänsyn till hälsa, relationsskapande och lärande?

Läs mer »
Christina Stielli
Christina Stielli 

Vem ser till så att det blir kul på jobbet?

Det talas mycket om att ’hitta’ olika saker – hitta lugnet, hitta kraften, hitta arbetsglädjen. Men arbetsglädje går inte att hitta, den går bara att skapa. Det är dags att ta glädjen på allvar eftersom

Läs mer »
Jonas Monsén
Jonas Monsén 

Är du sär, eller?

Om elever i särskolans självuppfattning och hur vi kan hjälpa dem att bli kompetenta samhällsmedborgare. För att vi ska kunna stötta eleverna på bästa sätt måste vi organisera oss rätt, vi måste också utveckla vårt

Läs mer »
Åsa Ekman
Åsa Ekman 

Barnkonventionen är lag, vad måste ledningen göra?

Hur gör vi nu då? Vad innebär det att implementera barnkonventionen vilka krav ställer barnkonventionen på verksamheter och särskilt rektorer och chefer? Vad betyder ledning och styrning i sammanhanget och hur kan en organisation konkret

Läs mer »
Scroll to Top