Seminarieprogram

År
Datum
Målgrupp
Spår
Digital kompetens
Sal
Sortera  
38 Resultat
Ann-Therese Enarsson
Ann-Therese Enarsson 

Vad händer när chefen blir en app?

Ann-Therese Enarsson delar generöst med sig av sina insikter om hur teknik och värderingar formar framtidens samhälle. Vad behöver vi kunna i ett alltmer automatiserat arbetsliv där självlärande maskiner, AI och robotar tar allt mer

Läs mer »
Inger Fridolfsson
Inger Fridolfsson 

En hållbar läs- och skrivundervisning

Svenska Dyslexiföreningen är en ideell organisation som arbetar för att sprida information om läs- och skrivsvårigheter och dyslexi. Att kunna läsa och skriva är grundläggande för att klara sig i samhället och en god läsförmåga

Läs mer »
Fredrik Löfgren
Fredrik Löfgren 

Framtidens arbetsmarknad

Följ med på en resa in i framtiden när Fredrik Löfgren gör nedslag i olika branscher och ger konkreta exempel på hur robotar används idag. Hur kommer robotarna att påverka och förbättra människors livskvalité? Hur

Läs mer »
Imad Elabdala
Imad Elabdala 

Hur kan innovation öka barns psykiska hälsa?

Hur kan digitalisering öka barns psykiska hälsa i en tid av Instagram och Youtube? Kan man blanda psykologi med teknologi? Följ med på inspirerande resa av en Krig Överlevare som försöker rädda världen genom innovation.

Läs mer »
Pelle Sandstrak
Pelle Sandstrak 

Mr Tourette – För Ovanlighetens Skull

Ett annorlunda stand up föredrag med pedagogik, komik, tragik. En hyllning till de i skolan som gav Pelle en självbild genom att bete sig Istörd+ och våga göra fel. En resa från uteliggare till inneliggare,

Läs mer »
Bodil Sölve
Bodil Sölve 

Nyfiken på internationellt elevarbete

Mårtenskolan i Lund har under tre års tid ingått i ett Erasmusprojekt som handlat om läs och-skrivutveckling i åldrarna 4-12 år. Projektet har bl a hanterat ämnen som: Vilka typer av texter arbetar man med

Läs mer »
Felicia Grosin
Felicia Grosin 

Psykologi i klassrummet för ett hållbart lärande

Hur kan vi förebygga stress i klassrummet och samtidigt främja inlärning? Vad säger psykologin om framgångsrik undervisning och ledarskap? Hur kan psykologisk kunskap komma till nytta i klassrummet med hänsyn till hälsa, relationsskapande och lärande?

Läs mer »
Scroll to Top