Har dataspelsbranschen knäckt koden till motivation?

Dataspelsbranschen är bäst i världen på att mäta användarens beteenden – och har en produkt som i princip är ständigt formbar. Hur kan skolan ta tillvara på en metodologi som ständigt motiverar och engagerar? Vår panel med representanter från skola, forskningsvärlden, dataspelsbranschen och det livslånga lärandet diskuterar frågan om motivation och vad skolan eventuellt kan lära sig från de metoder som används friskt inom dataspelsbranschen. Medverkar gör representanter från RISE med gäster, Karl Martin Duke, Biträdande rektor LBS Stockholm Södra. Saga, elev

.

Spår: SETTivalpass (tillträde även för dig med Fördjupningspass)

Björn Flintberg

Björn Flintberg är digital strateg och forskare på RISE och doktorerar på LTU med inriktning på spelbranschens ekosystem. Han har

Läs mer »
Lotta Fransson

Lotta Fransson

Lotta Fransson arbetar som senior projektledare på RISE och enheten Livslångt Lärande. Hon driver bland annat projekt med fokus på

Läs mer »
Micke Kring

Micke Kring

Micke Kring arbetar med livslångt lärande på RISE. Han står bakom flera uppmärksammade webbprojekt som Bibblis, Kunskapshubben och han har

Läs mer »
Scroll to Top