År
Talarkategorier
Datum

Talare

Programmet uppdateras löpande och vi reserverar oss för eventuella ändringar.

Sortera  
182 Resultat

Adam Palmquist

Adam Palmquist är en doktor i tillämpad informationsteknologi med inriktning mot lärande och en legitimerad gymnasielärare med omfattande erfarenhet inom skolutveckling. Han har bidragit till utvecklingen av lärandemiljöer vid flera organisationer, inklusive Magelungen Utveckling och

Läs mer »

Anders Brick

Anders Brick, Verksamhetsutvecklare, Thorén framtid 20 April 11.00-11.20 & 13.00-13.20, Thorén framtid – Projektleda ett systematiskt arbete.Anders Brick, Verksamhetsutvecklare, Thorén framtid

Läs mer »
Anders Enström

Anders Enström

Anders Enström arbetar som förstelarare i IKT på Lärande Grundskola Skapa i Huddinge. Anders har arbetat med digitala verktyg i klassrummet i 15 år och tycker kreativitet och innovation är viktigt. Anders vann Guldäpplet 2022.

Läs mer »
Anders Östman

Anders Östman

Anders är en 40-årig 2 barnspappa som arbetat som förskollärare sedan 2004. Han har de senaste åren även arbetat som handledare för Läslyftet och för Skua (Språk och kunskapsutvecklande arbete) i Uppsala kommun. Anders brinner

Läs mer »
Andre Oterhals

Andre Oterhals

Andre Oterhals arbetar på Årikets förskola, Uppsala kommun, och ingår i ett arbetslag tillsammans med Daniel Abrahamsson och Annika Orrelöv som brinner för rörelse och hållbar utveckling.

Läs mer »
Angelica Pettersson

Angelica Pettersson

Angelica är Pedagogisk IT samordnare i Norrtälje kommun och ger stöd till förskolor och grundskolor gällande digital kompetens och IKT verktyg. Är utbildad musiklärare i grundskolan och förstelärare med IKT uppdrag.

Läs mer »
Anna Åkerfeldt

Anna Åkerfeldt

Anna Åkerfeldt är fil dr i didaktik och specialiserar sig på digitala lärresurser och distansundervisning och har bland annat arbetet med att ta fram Skolverkets stöd för att välja och värdera digitala lärresurser.

Läs mer »
Anna Bromark

Anna Bromark

Anna Bromark är klasslärare på en f-6-skola och förstelärare i Uppsala kommun. Hon har stor erfarenhet av arbete med elever i grundskola med komplext behov av stöd, med starkt utmanande beteende.

Läs mer »

Anna Rosenqvist

Anna Rosenqvist, lärare, författare och skapare av ämnet BRUS (Beröm Reflektera Utvärdera Skratta). Medförfattare till boken ”Källkritik på Schemat” som kom ut 2019. Anna har även varit gäst i podden Digitala lektioner.

Läs mer »
Anna Tebelius Bodin

Anna Tebelius Bodin

Anna Tebelius Bodin är pedagog, föreläsare och författare, utbildad vid Harvard University, där hon även assisterade forskning om hjärnan. Hon har kommit ut med 4 böcker och gett över 1300 föreläsningar om psykologin bakom hur

Läs mer »

Anna-Carin Wettefors

Anna-Carin Wettefors är utbildad socionom som arbetat som sakkunnig på Friends i åtta år. Anna-Carin arbetar med Friends råd och stöd, metodutveckling och utbildning. Anna-Carin har stor kunskap och erfarenhet kring systematiskt trygghetsarbete. Foto: Marie

Läs mer »

Anna-Lena Godhe

Anna-Lena Godhe är professor i pedagogik vid Jönköpings universitet och specialiserad inom digitaliseringen av skolan. Just nu projektleder hon ett forskningsprojekt som undersöker vad digital kompetens innebär i praktiken för de olika nivåerna i skolan.

Läs mer »
Anne-Marie Körling

Anne-Marie Körling

Anne-Marie Körling är flerfalt prisbelönad för sitt läsfrämjande arbete, Svenska Akademien svensklärarpris, Eldsjälspriset från Svenska barnboksakademien, Ingvar Lundbergs pris, demokratipris i Freinets anda samt Sciras pris för främjande för läsningen. Körling är numera adjunkt vid

Läs mer »
Scroll to Top